hirdetes

Titkok a híres logók mögött II.

vd

Minden híres márka logójának meg van a maga, saját egyedi története, hogy miért választották, hogyan alakult ki, stb. Nem mindig olyan kézenfekvő azonban számunkra, fogyasztóknak meglátni a mögöttes tartalmat ezek mögött a logók mögött. Pedig van sok olyan márka, melynek érdemes megismerni történetét és megtudni, hogyan jött létre a híres logó, mellyel a világon mindenhol találkozhatunk.

Lássuk mi rejlik a híres logók hátterében

Korábbi cikkünkben már bemutatunk nektek 4 nagy világmárkát, és hogy milyen mögöttes tartalmak találhatóak a neves logók mögött. A korábbi cikket IDE kattintva tudjátok elolvasni.
A folytatásban újabb márkákról rántjuk nektek le a lepleket, mit is jelentenek a színes – vagy épp fekete-fehér – logóik és miért döntöttek úgy az alapítók, hogy ez a logó képviseli majd a márkát az évek során.

Fanta


A ’narancsos kóla’. Bizonyára sokszor hallottuk ezt, vagy ehhez hasonló vicces átnevezéseket a Fantáról. Nem is véletlenül, hiszen létezése olyannyira összefolyik a Coca-Cola márkájával, hogy szinte kéz a kézben járnak.

Ám nem volt mindig Fanta. Az üdítő ital 1940-ben, a II. világháború alatt indult útjára, amikor is a németországi Coca-Cola cég vezetője, Max Keith úgy döntött, hogy piacra dob egy új terméket, mely gyümölcsökből készül. Megszületett az a szénsavas narancsos üditő, amit ma már mindenki csak Fanta néven emleget. Ám a név egy érdekes ötletből született. Amikor Ma Keith összehívta a dolgozókat, hogy eldöntsék, milyen nevet adnak a vadi új italnak, hirtelen senkinek sem jutott eszébe jó ötlet. Erre a vezető azt mondta a csapatnak, hogy „használják a fantáziájukat!” Erre az egyik értékesítő, Joe Knipp felpattant és az kiáltotta: „Fanta!”. Így alakult ki a ’Fantasie’ szóból a mai világhírű üdítő, a Fanta.

hirdetes

Adidas és a Puma


Lehet, hogy már sok mindenki látta az Adidas és a Puma megalakulásáról szóló 2 részes filmet, ám azoknak, akik még nem, megmutatjuk, mit is jelent valójában az Adidas és a Puma márka neve. A történet szintén Németországban kezdődött, amikor híres Dassler cipőmanufaktúra vezetőjének két fia Rudolf és Adolf Dassler úgy döntött, hogy magasabb szintre emelik apjuk cégét és egyedi sportcipőket kezdtek gyártani a II. világháború előtt a német sportolóknak.

hirdetes

Adolf volt a csendes, ám annál briliánsabb alkotó elme, aki a fő tervezője volt a cipőknek, míg Rudolf inkább az értékesítés és a vállalat vezetését intézte nagy sikerekkel. Ám a világháború után a két testvér viszonya megromlott és úgy döntöttek a cég érdekében külön válnak és így viszik tovább a cipőkészítés és ezzel a sportcipőkészítés nemes hagyományát a családban. Rudolf cégének egy erős, legyőzhetetlen állatot a Pumát választotta márkája jelképéül, mígy Adolf, akit csak Adiként hívtak a családban, vezeték és becenevének összeolvasztásából létrehozta az Adidas (ADI DASsler) világhírű márkanevet. A két cég mára már hatalmas népszerűségnek örvend nem csak a sportcipők, de a sport és utcai ruházati termékek területén is.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Budapesti Állatkert

Budapesti Állatkert: országunk első számú állatkertje.  A Fővárosi Állat- és... Tovább

Harry Houduni

Harry Houduni: Harry Houdini Weisz Erik  néven született 1874-ben, Budapesten. A világ egyik... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Külföld