Youtube feliratkozás

Festői csoda Budapest közelében – Vár mindenkit a Dera-szurdok!

Sz.F.
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

Budapest közelében is találhatunk számtalan csodát, mostani cikkünkben a Dera-szurdokot, illetve a Dera-patakot mutatom be nektek, ide mindenképpen érdemes ellátogatnotok minél hamarabb!

Festői csoda Budapest közelében – Vár mindenkit a Dera-szurdok!

A Pilis egyik legromantikusabb, egyben leghangulatosabb patakvölgye, éppen ezért családosoknak, szerelmes pároknak is ajánlom. Ez a mesebeli, lélegzetelállító természeti képződmény Pilisszentkereszttől nem messze lelhető fel, a pilisi falvak nyugalmát idéző kis település legszélső házától nem messze kezdődik, észveszejtő élményt nyújtó völgyszoros területén.

A Dera-szurdok megközelítése

Autóval és tömegközlekedéssel is megközelíthetjük könnyedén. Ha kocsival érkezünk, akkor Pomázról Pilisszentkereszt felé kell elindulnunk, de mielőtt odaérnénk, nagyjából egy kilométerre Pilisszentkereszttől, figyelnünk kell, mert meg fogunk pillantani egy kis aszfaltozott utat bal kéz felé. Ezen kell továbbhaladnunk, mivel ez fog elvezetni minket a szurdok alsó végéhez, ahol egy parkolót találunk. Nem tudom, miért, de a hely nincs kitáblázva, ezért nagyon kell figyelni az útra. Ha Pomáz felől érkezünk, akkor a 15-ös kilométerkövet kell keresnünk, ugyanis a lejáró ott található 3-4 méterre tőle.

hirdetes

Tömegközlekedés esetén a H5-ös HÉV-et kell választanunk, Pomáz megállónál kell leszállnunk, innen busszal kell továbbmennünk Pilisszentkeresztig, és az első megállónál le kell szállnunk. Bal kéz felől kék jelzést fogunk találni, ami levisz a Dera-szurdok katlanjába. Nézzük, mi vár itt ránk!

A Dera-szurdok csodái

A magyar emberek számára egy darabka Svájcot jelenthet a Dera-szurdok csodálatosan szép környezete. A legjobb az benne, hogy amikor elkezd meredeken süllyedni a katlan, akkor már nyomát sem láthatjuk az emberi behatásnak, és már a használaton kívüli kemencékkel sem találkozunk. A szurdok jelenlegi formájáért a Dera-patak a felelős, ami a Pilis-hegység leghosszabb folyóvize. Ez a mély völgy a természet igazi erejét mutatja meg, kitűnő példa arra, hogyan alakítja ki magának a területet egy patak – egy-másfél kilométeres, kifejezetten mély katlan jött létre segítségével. A Dera-patak gyorsan mozgó folyama az egész mederben végigfut, felszínét néhol tükörsima felületű kövek törik meg.

Utunk során romantikus hangulatot idéző fahidak sokaságán kell végig haladnunk, ha meg szeretnénk pihenni, akkor választhatunk a számtalan jól kialakított pihenők egyike közül, ahol akár szalonnát is süthetünk. A szurdok alsó végén egy nagy tisztás vár minket, ahol, mint már említettem, parkoló, pihenő-, és piknikező hely került kialakításra a kirándulók számára. Érdekesség, hogy a Dera-patak választja el egymástól a Visegrádi-hegységet és a Pilist, a patak pedig Szentendrén keresztül ömlik a Dunába. Reméljük, hogy hétvégén már nagyon jó idő lesz, szervezzétek ide a kirándulásotokat, nem fogtok csalódni, garantálom!

Fotó forrása

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Érdekességek Kirándulás Magyar Magyarország

Szótár

Október

Október: az év 10. hónapja, az első igazán, hamisítatlan őszi hónap. Az idők folyamán az... Tovább

Adótanácsadó Budapest

Ha vállalkozást indítunk, minden esetben fel kell keresnünk egy olyan embert, aki segít... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?