notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Sportos gyermeket szeretnének a magyar szülők

hirdetes

Sportos gyermeket szeretnének a magyar szülők

KG
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Egy felmérés szerint szinte minden magyar szülő azt szeretné, hogy gyermeke sportos legyen, azonban ehhez nem mindenkinek állnak rendelkezésére megfelelő körülmények. Régiós lebontásban Magyarországon a gyermekek 35 százaléka tartozik valamilyen sportegyesülethez, ez Szlovákiában, 46, míg Ausztriában 48 százalék.

Sportos gyermeket szeretnének a magyar szülők

Egy felmérés szerint Magyarországon szinte minden szülő (96 százalékuk) azt szeretné, ha gyermeke aktív és sportos lenne, viszont a válaszadók majdnem fele szerint ennek az elképzelésüknek határt szab, hogy a sportegyesületi kínálat a lakóhely vagy az iskola közelében nem kielégítő.

A világ legnagyobb sportszer kereskedelmi cége, az Intersport ismertette Magyarország és a régió (Ausztria, Csehország, Németország, Szlovákia) sportolási szokásait feltérképező felmérés eredményeit.

Horváth Csobán ügyvezető igazgató a szülők gyermekeikkel kapcsolatos válaszához hozzátette: a sportegyesületek lehetőségeit, illetve tennivalóját mutatja, hogy Magyarországon a gyerekek 35 százaléka tagja valamilyen sportegyesületnek, míg Szlovákiában 46,4, Ausztriában 47,9, Csehországban 49,4, Németországban 57,3 százalékos ez a mutató.

A felmérés szerint a gyerekeknek csak 4,5 százaléka nem sportol rendszeresen, az iskolában a mindennapos tornaóráknak köszönhetően pedig egyértelműen megnőtt a gyerekek sporttal eltöltött óráinak száma, ezáltal pedig nagyrészüknek a sport beépülhet a mindennapjaiba.

hirdetes

A mobiltelefon, a közösségi média és a sport kapcsolatát elemző kérdésre a válaszadók 77 százaléka mondta azt, hogy minél gyakoribb a digitális média használata, a gyerekek és fiatalok annál kevésbé aktívak a sportban. Ugyanakkor a válaszokból az is kiderült, hogy a digitális média ösztönözhet is a sportra. A megkérdezettek 49 százaléka szerint a közösségi média arra motiválhatja a fiatalokat, hogy (többet) sportoljanak, míg 58 százaléka gondolta úgy, hogy a közösségi média sportos példaképeket állít a fiatalok elé. A válaszadók 59 százaléka szerint a közösségi média felkelti a fiatalok érdeklődését az új sportágak iránt.

A felnőtt munkavállalókat illetően 59,1 százaléka válaszolta azt: hiába határozza el, hogy munka után sportolni fog, nincs elég motivációja a sportoláshoz. Ez az arány Csehországban (55,4) és Szlovákiában jobb (56,7), míg Ausztriában (66,8) és Németországban (60,5) rosszabb. A felmérés során az is kiderült, hogy Magyarországon a munkaadók 32 százaléka biztosít dolgozói számára térítésmentes fitnesz lehetőséget. A helyzet másutt is hasonló: Ausztriában a munkaadók 69, Csehországban 72,1, Szlovákiában 75,4, míg az éllovas Németországban 65,4 százaléka nem biztosít dolgozói számára ilyen lehetőséget.

hirdetes

A magyar válaszadók 51 százaléka a szabadban végzi a sporttevékenységeket, viszont 85 százaléka szívesen sportolna többet a természetben. Ami a pályákat illeti: ott a sportoló férfiak 31 százaléka fordul meg, a nőknél viszont ez a szám csupán 17 százalék.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 683
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
5 262 323
Közösség
hirdetes

Szótár

Fátyol-vízesés

Fátyol-vízesés: Magyarország legnagyobb vízeséséről van szó személyében, A... Tovább

Mudi

Mudi: a 9 tradícionális magyar kutyafajta egyike. A mudi az egyik legritkább, legkevésbé ismert... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 5.0

Hírek