A szódásszifonban született üdítő, a Márka, amit még ma is szeretünk

VN

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A Márka az igazi márka a magyaroknak, ha üdítőről van szó. A Márka meggy közel akkora sikert könyvelhet el magáénak, mint a Bambi. Ráadásul a közel félévszázados pityizálni való még mai is kapható a boltokban. Vajon minek köszönhető ez a siker, miért ilyen jó a Márka?

A Coca Cola és a Pepsi hívta életre a Márkát

Történt ugyanis a 60-as évek vége felé, hogy megjelentek olyan nyugati cukros, mesterséges, rémes, de annál finomabb üdítők a piacon, mint a Coca Cola, majd később a Pepsi. Az csak a legkisebb probléma volt ezekkel, hogy réme egészségtelenek voltak, sokkal nagyobb galibát okozott nyugati voltuk, és a borsos ára a sűrítmények, amiből készültek el a palackozott italok. Mondhatni tarthatatlan állapotok alakultak ki: a magyar lakosság imádta a cukros, szénsavas löttyöket, amiért nem kevés valutát kellett fizetnünk nyugat irányába. Valahogy meg kellett ezt oldani, és hogyan máshogy, mint valami saját cukros üdítőt előállítani?

Szódaszifonban született meg a Márka üdítő

Az első Márka üdítő szódaszifonban született meg, méghozzá szőlős ízben, miután a Központi Élelmiszeripari Kutató Intézet utasítást kapott rá, hogy keverjenek ki valami hazai szomjoltót, az édes ízekre vágyó magyaroknak. Kállay Miklós és Sárkány Péter feltalálók keverték ki a szőlős ízt egy kék szódaszifonban 1973-ban, milyen régen már… De itt nem állt meg a sikertörténet, a szőlőt több újabb íz követte, a következő rögtön a legnépszerűbb meggy lett, de követte ezt a sorban a málna, alma, fekete ribiszke, piros ribiszke, narancs, mandarin végezetül pedig a limonádé. Az üdítők egyhamar népszerűek lettek, az üveges szőlő mellett a nyelvet pirosra festő meggy is nagyon fogyott. 

hirdetes

A Márka üdítő sikerének titka

A siker a zseniális magyar receptúra. Gondolom már miközben olvastad is vonogattad a szemöldöködet kételkedve a mondat teljeskörű igazságtartalmában. Igen, biztosan volt valami a receptben is, sőt nagyon is volt benne ez-az, hiszen az üdítő kisebb-nagyobb változtatással a mai napig kapható a boltok polcain, de azért nem bízták a véletlenre annak idején a sikerfaktorokat. Nagy, vagy sokkal inkább nagyon-nagy szabású ilyen-olyan kampányolás révén próbálták meg bebiztosítani a Márka üdítők kelendőségét.

hirdetes

Milyen rendkívüli lépéseket tettek a Márka sikerének eléréséhez? Hogyan győzte le a szőlőlé és a meggy a rendszerváltást, vagy más sorsfordulókat? Mutatjuk a taktikát a következő oldalon, amit csak kevesen ismernek! De a legfontosabb, hogy szavazhatsz MÁRKA MEGGY vagy SZŐLŐMÁRKA ? !

Forrás: Kép: Fortepan / FŐFOTÓ

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Alkotás Érdekességek Gasztronómia Hírek Magyar történelem Magyarország Magyarság Szórakozás

Szótár

Új építésű lakás Pest megye

Új építésű lakás Pest megyében Ha új építésű lakás Pest megyében az, amit... Tovább

Segesvári csata

Segesvári csata: Segesvár a mai Románia területén található, de az 1800-as években... Tovább

Tovább a lexikonra