Hírek a közösségi médiáról, amik minket is érintenek

Oláh Tamás

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A mai cikkben a közösségi médiában történt érdekességekről lesz szó, illetve arról, milyen hatást gyakorol az életünkre. Ha valaki kíváncsi arra, milyen változások és érdekességek történnek ebben a szektorban, a továbbiakban megtudhatják.


 

Összeolvad a Messenger és az Instagramm

A két közösségi média óriást nem hiszem, hogy bárkinek be kell mutatnom. Ha mégis akkor egy pár szóban: Az Instagramm a világ legnépszerűbb képmegosztó felülete. A Messenger pedig a Facebook kifejezetten üzenet váltásra dedikált szolgáltatása, ami szintén óriási felhasználó bázissal rendelkezik.

A Facebook-ot egyre jobban foglalkoztatja, hogy a különféle szolgáltatásainak üzenetküldőit egymásba gyúrja. Ez nem azt jelenti, hogy eltűnik az egyik vagy a másik, hanem azt, hogy például a Messengerből simán lehet majd üzenetet küldeni az Instagram Directbe, illetve akár a WhatsAppba. Eddig csak hírek voltak ezekről a törekvésekről. Most viszont mi is szemtanúi lehetünk ezeknek a változásoknak.


Amerikában, aki frissítette az alkalmazásokat, annak automatikusan felajánlja az a lehetőséget, hogy a platformok között áthidalva az Instagrammra kapja meg a Messengerről elküldött üzenetet.

hirdetes

Nem tudni, hogy mennyire gyorsan fognak elérni minket ezek a folyamatok, de abban biztosak lehetünk, hogy hamarosan ránk is sor kerül majd. Valamint arra is számíthatunk, hogy a Facebook másik üzenetküldő felülete a WhatsApp is be fog csatlakozni ebbe a változásba. 

Hanyagok vagyunk a jelszavakkal

Egy piackutató cég a Google megbízásából végzett adatbiztonsági felmérést, amiből kiderül, hogy a hazai felhasználók jelentős része egyáltalán nem fordít kellő figyelmet a jelszavai biztonságára, és teljesen felkészületlenek az adathalász támadásokkal szemben is.
A kutatás során a résztvevők mind 18 év fellettiek voltak és öt darab jelszavaikkal kapcsolatos kérdésre kellett válaszolniuk, online kérdőív keretein belül.

hirdetes

A piackutatás legfontosabb konklúziói:

Mindössze a megkérdezett felhasználók 33 százaléka használ eltérő jelszavakat a különböző online szolgáltatásokhoz, míg 28 százalék csak néhány online felületen variál, 7 százalék pedig minden felületen ugyanazt a jelszót alkalmazza.


Csak a megkérdezettek 13 százaléka használ erős jelszavakat, ami azt jelenti, hogy a jelszó kis és nagybetűt, valamint számokat és szimbólumokat is tartalmaz.

24 százalék fél attól, hogy egy fiók feltörésnek esik áldozatául.


56 százalék használ kétfaktoros azonosítás valamelyik online fiókjához.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Érdekességek Hírek

Szótár

Színes Tv

Színes Tv: magyar találmány. A színes televíziót az USA-ban az 1950-es években vezették be.... Tovább

Tokaj-hegyaljai történelmi borvidék

Tokaj-hegyaljai történelmi borvidék a Zempléni-hegységben. Természeti és Kulturális... Tovább

Tovább a lexikonra