hirdetes

Hírek a közösségi médiáról, amik minket is érintenek

Oláh Tamás
Közösségi Média

A Facebook eszeveszetten törli a koronavírusossal kapcsolatos álhíreket

A Facebook rendszeresen közzéteszi, hogy milyen eszközökkel moderálja a saját felületét, így volt ez az elmúlt időszakban is.

A jelentés szerint 2020 második negyedévében összesen 7 millió olyan bejegyzést távolítottak el az oldalról, ami a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban terjesztett hamis információt. Olyanokról beszélnek, mint nem valós megelőzési módszerek vagy hatásosnak beállított, valójában viszont ezek egyáltalán nem hatásosak.

A legtöbb, 22,5 millió eltávolított felhasználói tartalmat amúgy azért törölték az elmúlt három hónapban, mert gyűlöletbeszédet tartalmaztak. Ez igen jelentős emelkedés az előző negyedévi 9,6 millió letiltott poszt után. A cég szerint a tartalmakat felügyelő rendszer fejlődése áll az emelkedés mögött.

hirdetes

Ezen kívül 8,7 millió bejegyzést azért kellett törölni, mert valószínűleg valamilyen közük volt terrorszervezetekhez, 4 milliót pedig azért, mert úgynevezett szervezett gyűlölködő csoportoktól származtak.

A Facebook mindazonáltal azt állítja, hogy április óta hatékonyabban automatizálják a tartalomellenőrzési rendszerüket, mert a járvány miatt kevesebb moderátorra van kapacitás. Ez viszont megnehezítette az olyan tartalmak kiszűrését, amik negatív cselekedetekre buzdították a felhasználókat.

hirdetes

Facebook majdnem megkétszerezte a negyedéves nyereségét

A vártnál nagyobb lett a Facebook nyeresége és bevétele a második negyedévben.

A június végével záródott három hónapban az adózott eredmény 98 százalékkal, 5,18 milliárd dollárra, részvényenként 1,8 dollárra ugrott az egy évvel korábbi 2,62 milliárd dollárról, részvényarányosan 0,91 dollárról. A bevétel 11 százalékkal, 18,69 milliárd dollárra nőtt. Elemzők kisebb, 1,39 dollár részvényarányos profitra és szerényebb, 17,34 milliárd dollár bevételt jósoltak.

A közösségi hálózatba havonta legalább egyszer becsatlakozók száma június végén 2,7 milliárd volt, az egy évvel korábbihoz képest 12 százalékkal több. A negyedévben napi átlagban használók száma ugyancsak 12 százalékkal, 1,79 milliárdra emelkedett.

A Facebook reklámbevétele a negyedévben 10 százalékkal, 18,321 milliárd dollárra nőtt, a kiadása ezzel párhuzamosan 4 százalékkal, 12,724 milliárd dollárra emelkedett.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Rendezvényhelyszín Balaton

Rendezvényhelyszín a Balatonon? Nem egyszerű a kérdés, hiszen a megfelelő helyszín... Tovább

Zemplén Kalandpark

A Zemplén egyik legnagyobb turistamágnese a Sátoraljaújhely felett tornyosuló Magas-hegyen... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Hírek