hirdetes

Ezt a 8 mondatot sose mondd egy pincérnek

KSz

Mindenkinek lehet rossz napja, de ezzel a 8 mondattal azonnal rosszat csinálsz a pincérnek, még ha előtte jó napja is volt. Ha nem akarod, hogy égnek álljon a haja tőled, akkor ezeket sose mondd neki.

Illem pincérek felé

Mindenkinek vannak rossz napjai, olyankor lehet nyűgös, hisztis, szókimondó az ember, de arra számítani kell, hogy ezzel bármikor meg is bánthatunk bárkit, mégha nem is ez volt a tervünk. Amikor étterembe megyünk, akkor illik azt a bizonyos illemet betartani, bármennyire is “a mai, nem a mi napunk”. Gondold csak át milyen a pincérek élete, naponta többszázszor hallja néha ugyanazokat a mondatokat, egész nap mások elvárásait kell teljesítse, mindig minden körülmények között ugyanolyan nyugodtnak kell maradjon és mindezt úgy, hogy közben jókedvű és mosolygós. Én bevallom, nem tudnám megcsinálni, nagyon nehéz lehet. 

Éppen ezekért a nehéz napokért legyünk tekintettel rájuk és a következő 8 mondatot semmiképp ne mondjuk a pincérnek:

Hé, Pincér!

Ha még közben csettintesz vagy fütyülsz is, az még rosszabb. Sose hívd így a pincért, nagyon megalázó tud lenni, ha úgy hívod, mintha egy kutyát hívnál. A megfelelő, ha normális hangon szólsz neki vagy felemeled a kezed. 

Kérek egy kávát, Aranyom!

Ne személyeskedj, ne becézgesd a pincéreket, hiszen az orvost vagy a banki ügyintézőt sem becézgeted. Ez akár kellemetlenül is érintheti a felszolgálót.

Élmény hotel Balaton kulináris élvezetek

Nagyon késő van már?

Na, ez az a mondat, amit tuti, hogy zárás előtt pár perccel ejt ki a száján a vendég. Mivel minden étteremben érted vannak, vendégért, így nekik is nagyon rossz, ha kapkodva, rohanva kell kiszolgálni téged, nem beszélve a szakácsról, aki talán már össze is takarított mindent… Tiszteld meg őket azzal, hogy egy fél órával előbb érsz oda.

Hozz egy babgulyást!

Szépen is lehet kérni az ételt, ugyanúgy, ahogyan ő megtiszteli a vendéget a szép beszéddel, úgy nekünk is illik megadni felé ezt. A köszönöm és a kérem szavak nagyon szépen tudnak csengeni.

hirdetes

Éttermi etikett

 

Egy kis kitérő: éttermi illemtan – dresscode

Étterembe nem csak ebédelni vagy vacsorázni járunk, hanem ha hotelben vagyunk akkor a reggelit is ott fogyasztjuk el. Ekkor szintén találkozunk felszolgáló személyzettel. Ne nézzük őket semmibe, a köszönés, egy mosoly a minimum ami kijár nekik is. És még egy fontos dolog ami az illemet illeti. Ha dresscode van előírva, azt tartsuk be. Sem egy alföldi termál hotelben, sem pedig egy wellness hotel Balatonnál ne vegyük semmibe ezen kérésüket. Hogy miért is írnak elő dresscode-ot? 

  • Hagyomány és elegancia: a magasabb kategóriájú hotelek és éttermek gyakran fenntartanak egy bizonyos szintű eleganciát és kifinomultságot. A dresscode biztosítja, hogy minden vendég megfeleljen ennek a színvonalnak, és hozzájáruljon az étterem exkluzív atmoszférájához.
  • Vendégek komfortja: egy előre meghatározott öltözködési szabályzat segít biztosítani, hogy minden vendég kényelmesen érezze magát az étteremben. Ha mindenki hasonlóan öltözik, csökkenthető annak esélye, hogy valaki túlöltözöttnek vagy alulöltözöttnek érezze magát.
  • hirdetes
  • Szolgáltatás minősége: az elegáns öltözködés hozzájárulhat a magas színvonalú szolgáltatás érzéséhez. Az alkalmazottak és a vendégek is komolyabban vehetik a vacsorát és az éttermi élményt, ha egy dresscode-ot követnek. Egy ötcsillagos luxus wellness hotel a Balatonnál bizony megköveteli a vendégektől is a sikkes megjelenést. 
  • Diszkréció és rend: a dresscode segíthet fenntartani a rendet és a diszkréciót az étteremben. Bizonyos ruhadarabok, mint például sportos vagy nagyon laza öltözékek, nem biztos, hogy megfelelőek vagy illenek az étterem környezetéhez.

Összességében a dresscode célja, hogy egy bizonyos szintű kifinomultságot és egységet biztosítson, hozzájáruljon az étkezési élmény minőségéhez, és hogy minden vendég kényelmesen és tiszteletteljesen érezze magát az adott környezetben.

Wellness hotel Balaton - luxus étterem

Egy ilyen étterembe nem ülhetsz be bármilyen öltözékben – Hotel Vinifera wellness hotel Balaton

 

Éttermi illemtan – mit ne mondj a pincérnek

Inkább mást szeretnék mégis…

Az sem a legjobb, amikor az étlapon lévő helyett valami teljesen mást, újat rendelsz 4 extra dologgal körítve és kettőt elvéve belőle (persze megcsinálják általában), de amikor már rendelés után módosítgatsz, az nem csak a pincérnek nagyon nagy falat, hanem még a szakácsnak is. Ráadásul illetlenség is a vendégtől.

El vagyunk késve, lehetne soron kívül ebédelni?

Sajnos nem így működik, a szakács már legalább 4 féle ételt készít jelenleg, más is sietne, nem csak te és nem tudja félbehagyni mások ételét csak azért, hogy te előbb megkapd. Lehetetlent ne kérj.

Itt hagyom a fél vagyonomat.

Minden étlapon szerepelnek árak is, mielőtt rendelsz, nézd meg őket. Ha drágállod az ételt, akkor menj olcsóbb helyre vagy ne menj étterembe. Nem a pincérek szabják az árat, ezt tudnod kell. 

Nem jó ez a hely, máshová ülnénk.

A számítógépes rendszerek miatt is elég nagy port tud kavarni, ha asztalt váltogatsz. Amikor belépsz egy étterembe, inkább akkor nézd ki a számodra megfelelő asztalt, mint hogy később ide-oda ülj.

Étterem, pincér, illemtan, dresscode

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Bokod

Bokod: Bokod egy kisebb község Fejér megyében, azonban nem erről híres a település. Hanem a... Tovább

Szent István Bazilika

Szent István Bazilika: Budapest első számú temploma, mely a Belvárosban áll. A budapesti Szent... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Gasztronómia