Melkus RS 1000 – A Wartburg legendája és ahogy tovább élt

Melkus RS 1000 – A Wartburg legendája

FO
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A Wartburg a Trabanttal egyetemben egy keletnémet autócsoda, amit kishazánkban is sokan vezettek pár évvel ezelőtt. Sőt, mai napig látnia az utakon egy-egy példányt, ami ha nincs sufnituningolva, akkor valószínűleg egy idősebb ember vezet. Szeretett retró autónkról azonban nem biztos, hogy mindenki tudja, hogy milyen módon él tovább. Lássuk, miként van köze a Wartburgnak az autóversenyek világához!

Melkus RS 1000 – A Wartburg fenomenális legendája

 

A Wartburg története és fejlődése

 

Mindenek előtt muszáj egy kicsit a márka történetével is foglalkoznunk, mert így fog összeállni a kép a végére. Az egész még 1898-ban kezdődött, amikor az Eisenachi Autógyár először nevezte el az egyik modelljét Wartburgnak. Sok-sok év múlva, 1956-ban az IFA F9 alapjaira épülő autókánt kelt újra életre, és az első modellt, a 311-est (nagykerekű, 15 colos), 1965-ig gyártották a nagy sikerre való tekintettel. 1962-ben a motort 100-al nagyobb, azaz 1000 köbcentisre cserélték, ami a 37 helyett már komoly 45 lóerőt tudott. A legnagyobb újdonságnak a hűtés átépítése volt szivattyúsra, így a hűtővíz végre ritkábban forrt fel. 1966-ban jelent meg az általunk is olyan jól ismert "kocka" Wartburg, 353-as típusjelzéssel.

 

Az autón ezután már csak kisebb fejlesztéseket hajtottak végre, például a dinamót generátorra cserélték. Ezt a kétütemű csodát egészen 1988-ig gyártották, amikor is megjelent a Wartburg 1.3 modell, Volkswagen licenc alapján készült motorral. A gyártás megszűnéséig a négyütemű Wartburgból valamivel több, mint 150 ezer darab készült, mielőtt az Opel megvásárolta a gyárat. A Wartburg legendás fejlődéséről készített képgalériánkban végignézhetitek a legendás járgány életútját? Amúgy engem komolyan érdekelne, hogy a kezdeti elegáns csodaszép gépekből végül hogy a viharba jött ki ez a kocka típus, de szakértők biztos meg tudják ezt mondani.

hirdetes

 

 

Bárki joggal kérdezheti a kocka gépsárkányt és a fenti adatokat nézegetve, hogy mégis hogyan jön egy Wartburg az autóversenyzéshez? Hogyan lett ebből olyan autó, ami joggal szállt ringbe a legnagyobb autógyárak modelljeivel is? A választ erre Heinz Melkus keletnémet autógyárában kell keresni.

hirdetes
 

Lapozz a többi tartalomért és érdekességért!

 

Melkus RS 1000 – A Wartburg fenomenális legendája

 

A csodajárgány: a Melkus RS 1000

 

Az egészhez úgy jön a Wartburg, hogy a Melkus az autókba Wartburg, illetve Trabant alkatrészeket rakott, hogy a gyártás minél könnyebb legyen. A múltkori a Trabant története cikkünket olvasva ez nem is csoda. A lényeg, hogy a Melkus így gyártott egyszerűen és olcsón versenyautókat, amik versenyeztek a Forma 3-ban, és a Forma Juniorban is. sokáig csak egyetlen típust gyártottak: a Melkus RS 1000-est, amiben egy három porlasztós, 70 lovas Wartburg motor „dorombolt” (vagy dörömbölt, de ezt mindenki döntse el maga). A legtöbb autóba 992 cm3-es motort szereltek, de az újabbak között akadtak már 1200 köbcentis motorok is. A társaság az autógyártást 1986-ban állította le, és hosszú évek múltán, 2006 decemberében Peter Melkus - Heinz Melkus fia – élesztette újra a márkát úgy, hogy újraindította az RS 1000-es termelését a meglévő tervrajzok alapján. Nem igazán jutott azonban messzire, mindössze 10 autó készült ekkor. Sokkal nagyobb dobása volt viszont az, hogy bejelentette a Melkus család bővülését egy új modelell, amit az EDAG tervezőcéggel együtt fejlesztettek ki. Az új típus a Melkus RS 2000 névre halgatott, amiben már dupla akkora, mint az elődjében volt, vagyis kétliteres négyütemű benzinmotor teljesít szolgálatot. A teljesítményt nem gyengén növelték az RS 1000-eshez képest, de a kor előrehaladtával ez teljesen érthető követelés volt egy sportautótól, így már 150-200 lóerővel bírt az új modell. A premier végül a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon volt 2009-ben, azóta 2011-ben csináltak belőle GT és GTS változatot is. Így vált a Wartburg igazi legendává és élt tovább egy vagány sportautóban.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
260 960
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 429 698
Közösség
hirdetes

Szótár

Kerecsensólyom

Kerecsensólyom: Büszke madár, melyek közül nem egy Magyarországon él. A korábban vadászatok... Tovább

Gellért Fürdő

Gellért Fürdő: Budapest egyik leghíresebb fürdője. A Gellért gyógyfürdő Budapest egyik... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 189

Átlagos értékelés: 4.7

Érdekességek Retró