hirdetes

Melkus RS 1000 – A Wartburg legendája

FO

A Wartburg a Trabanttal egyetemben egy keletnémet autócsoda, amit kishazánkban is sokan vezettek pár évvel ezelőtt. Sőt, mai napig látnia az utakon egy-egy példányt, ami ha nincs sufnituningolva, akkor valószínűleg egy idősebb ember vezet. Szeretett retró autónkról azonban nem biztos, hogy mindenki tudja, hogy milyen módon él tovább. Lássuk, miként van köze a Wartburgnak az autóversenyek világához!

Melkus RS 1000 – A Wartburg fenomenális legendája

A Wartburg története és fejlődése

Mindenek előtt muszáj egy kicsit a márka történetével is foglalkoznunk, mert így fog összeállni a kép a végére. Az egész még 1898-ban kezdődött, amikor az Eisenachi Autógyár először nevezte el az egyik modelljét Wartburgnak. Sok-sok év múlva, 1956-ban az IFA F9 alapjaira épülő autókánt kelt újra életre, és az első modellt, a 311-est (nagykerekű, 15 colos), 1965-ig gyártották a nagy sikerre való tekintettel. 1962-ben a motort 100-al nagyobb, azaz 1000 köbcentisre cserélték, ami a 37 helyett már komoly 45 lóerőt tudott. A legnagyobb újdonságnak a hűtés átépítése volt szivattyúsra, így a hűtővíz végre ritkábban forrt fel. 1966-ban jelent meg az általunk is olyan jól ismert "kocka" Wartburg, 353-as típusjelzéssel.

hirdetes

Az autón ezután már csak kisebb fejlesztéseket hajtottak végre, például a dinamót generátorra cserélték. Ezt a kétütemű csodát egészen 1988-ig gyártották, amikor is megjelent a Wartburg 1.3 modell, Volkswagen licenc alapján készült motorral. A gyártás megszűnéséig a négyütemű Wartburgból valamivel több, mint 150 ezer darab készült, mielőtt az Opel megvásárolta a gyárat. A Wartburg legendás fejlődéséről készített képgalériánkban végignézhetitek a legendás járgány életútját? Amúgy engem komolyan érdekelne, hogy a kezdeti elegáns csodaszép gépekből végül hogy a viharba jött ki ez a kocka típus, de szakértők biztos meg tudják ezt mondani.

hirdetes

Bárki joggal kérdezheti a kocka gépsárkányt és a fenti adatokat nézegetve, hogy mégis hogyan jön egy Wartburg az autóversenyzéshez? Hogyan lett ebből olyan autó, ami joggal szállt ringbe a legnagyobb autógyárak modelljeivel is? A választ erre Heinz Melkus keletnémet autógyárában kell keresni.
 

Lapozz a többi tartalomért és érdekességért és videókért!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Miskloc

Miskolc városa az ország keleti felének 2. legnagyobb települése. Híres részei: Lillafüred... Tovább

A magyar tanya:

A magyar tanya: a klasszikus magyar tanya szintén hungarikumnak számít. Az igazi, hamisítatlan... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Retró
X
Kövess minket facebookon!