Melkus RS 1000 – A Wartburg legendája és ahogy tovább élt

hirdetes

Melkus RS 1000 – A Wartburg legendája

FO
hirdetes

A Wartburg a Trabanttal egyetemben egy keletnémet autócsoda, amit kishazánkban is sokan vezettek pár évvel ezelőtt. Sőt, mai napig látnia az utakon egy-egy példányt, ami ha nincs sufnituningolva, akkor valószínűleg egy idősebb ember vezet. Szeretett retró autónkról azonban nem biztos, hogy mindenki tudja, hogy milyen módon él tovább. Lássuk, miként van köze a Wartburgnak az autóversenyek világához!

Melkus RS 1000 – A Wartburg fenomenális legendája

 

A Wartburg története és fejlődése

 

Mindenek előtt muszáj egy kicsit a márka történetével is foglalkoznunk, mert így fog összeállni a kép a végére. Az egész még 1898-ban kezdődött, amikor az Eisenachi Autógyár először nevezte el az egyik modelljét Wartburgnak. Sok-sok év múlva, 1956-ban az IFA F9 alapjaira épülő autókánt kelt újra életre, és az első modellt, a 311-est (nagykerekű, 15 colos), 1965-ig gyártották a nagy sikerre való tekintettel. 1962-ben a motort 100-al nagyobb, azaz 1000 köbcentisre cserélték, ami a 37 helyett már komoly 45 lóerőt tudott. A legnagyobb újdonságnak a hűtés átépítése volt szivattyúsra, így a hűtővíz végre ritkábban forrt fel. 1966-ban jelent meg az általunk is olyan jól ismert "kocka" Wartburg, 353-as típusjelzéssel.

hirdetes

 

Az autón ezután már csak kisebb fejlesztéseket hajtottak végre, például a dinamót generátorra cserélték. Ezt a kétütemű csodát egészen 1988-ig gyártották, amikor is megjelent a Wartburg 1.3 modell, Volkswagen licenc alapján készült motorral. A gyártás megszűnéséig a négyütemű Wartburgból valamivel több, mint 150 ezer darab készült, mielőtt az Opel megvásárolta a gyárat. A Wartburg legendás fejlődéséről készített képgalériánkban végignézhetitek a legendás járgány életútját? Amúgy engem komolyan érdekelne, hogy a kezdeti elegáns csodaszép gépekből végül hogy a viharba jött ki ez a kocka típus, de szakértők biztos meg tudják ezt mondani.

hirdetes

 

 

Bárki joggal kérdezheti a kocka gépsárkányt és a fenti adatokat nézegetve, hogy mégis hogyan jön egy Wartburg az autóversenyzéshez? Hogyan lett ebből olyan autó, ami joggal szállt ringbe a legnagyobb autógyárak modelljeivel is? A választ erre Heinz Melkus keletnémet autógyárában kell keresni.
 

Lapozz a többi tartalomért és érdekességért!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Érdekességek Retró

Szótár

Memóriahabos matrac

Miért is érdemes memóriahabos matracra váltania? Mert tökéletesen eloszlatja súlyát a... Tovább

Főzés

Hiába, egy jó és tapasztalt háziasszonynak sem jut mindig eszébe, hogy mit főzzön vagy... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Legnépszerűbb cikkeink

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb magyarországi hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.