hirdetes

Gyűjtsük be a szelídgesztenyét a Nagymarosi Gesztenyés Tanösvényt bejárva!

ZH

Az ősz ezen időszakán elérkeztünk a vadgesztenye érési időszakához, ami azt jelenti, hogy ez a legjobb alkalom ellátogatni a Nagymarosi Gesztenyés Tanösvényhez. Utunk során rengeteg szelídgesztenyével és dióval is gazdagodhatunk, na meg persze lehengerlő látvány fogad minket az erdő területén.

gesztenyés tanösvény

Kirándulás a Gesztenyés Tanösvényen

A Gesztenyés Tanösvény Budapestről is könnyen megközelíthető, hiszen a Dunakanyar egyik legszebb őszi túraútvonaláról beszélünk, amit ebben az időszakban a legérdemesebb meglátogatni, hiszen érik a szelídgesztenye! Több gesztenyével és dióval is gyarapíthatjuk kosárkánk tartalmát az erdőt járva, ami mintegy 4,6 kilométeren vezet végig bennünket. Hogyha az erdei utunkat egy kis Duna-parti sétával is kiegészítenénk, és miért ne tennénk, ha már itt vagyunk, akkor is csak egy 6 km hosszú túrára számíthatunk, így akár egy délutános programnak is megfelel.

Persze nem csak a gesztenyefákat van lehetőségünk megcsodálni az őszi színpompájukban, de a túraútvonal is különleges panorámával kecsegtet, amit már a Nagymarosi városnév hallatán gondolhattunk is. A tanösvény útvonalát más túraútvonalakkal is összeköthetjük, hogyha hosszabb kirándulást szervezünk és több időt szeretnénk eltölteni a természetben.

Nagymarosi kirándulás Gesztenyés Tanösvény

A Gesztenyés Tanösvény összesen 21 megállóval rendelkezik ezalatt a 4,6 kilométer alatt, és mivel csak délutáni kirándulást tervezünk, érdemes a túra előtt megebédelni Nagymaros éttermeinek valamelyikében a Dunaparton, hogy újult energiákkal vághassunk bele a túrázásba. A kiváló ebéd után neki is indulhatunk és az első megállónkat a révnél fogjuk találni. Érdemes minden megaállónál elolvasni a táblákon található tudnivalókat, hiszen így megismerkedhetünk a környék különleges természeti csodáival.

hirdetes

Túránkat folytatva elérünk Nagymaros főteréig mindvégig gesztenyefák kíséretébe, majd át kell térnünk a vasút alatti alagúton, amit a nagymarosi kisiskolások festettek ki, ezzel hozzájárulva a város környezetének szebbé tételéhez. Tovább haladva elérkezünk a Szent Kereszt felmagasztalás templomhoz, ahonnan csodálatos kilátásunk nyílik a Visegrádi Fellegvárra, így megéri megállni egy-két kép erejéig.

A kacskaringós kis utcákon sétálva megismerkedhetünk a város hangulatával is, a házakat figyelve olyan lesz ez, mint egy kisebb időutazás, persze a nagyvárosi élethez képest. Második állomásunkat a Nap utca és a Kálvária utca sarkán találjuk, de az igazi túra majd csak innen kezdődik. Innen egy emelkedőn kell felkapaszkodnunk a vésett lépcsőket koptatva a régi kálvária mellett, de persze a mászás közben néha ne felejtsünk el megfordulni, mert a kilátás még mindig valami elképesztő!

Az emelkedőre felérve a kálváriánál forduljunk jobbra, amely út a gesztenyék paradicsoma lesz. A tanösvény ezen részen tudjátok a legtöbb szelídgesztenyét begyűjteni, bár a gesztenyefák nem egy erdőt alkotnak, hanem elszórtan helyezkednek el az ösvény mentén. Bár a földre hullott termést nyugodtan összeszedhetjük, a fák épségére legyünk figyelmesek, hiszen az utóbbi időszakban rengeteg külső tényezőnek voltak kitéve, amelyek kockáztatták a fák életben maradását. Nagyon fontos, hogy fáról nem szabad lerázni a termést, csak a földről szedjük össze.

Innen az út az erdő szélén és a lakott terület mentén folytatódik, ahol a kedves házak váltakoznak a csodás panorámával miközben egyre feljebb kaptatunk.

A 10-es állomáshoz érve elérkezünk a Kaci pihenőhöz, majd kicsit tovább a Köves-mezőhöz és mind a kettő helyről eszméletlen panorámát kaphatunk a pihenés mellé. Innen eldönthetjük, hogy másik túravonalon haladunk-e tovább vagy maradunk a gesztenyésen, de akár Zebegény felé is vehetjük az irányt.

A Fellegvár látványa végigkísér az egész útvonal során, akármelyik irányból is kukkantunk ki a fák mögül egészen az utolsó állomásig, miközben már újra visszaérkeztünk a lakott területre. Ha kedvetek van, innen még kisétálhattok a Dunapartra, a rév melletti őstermelőtől pedig még gesztenyemézet is tudtok vásárolni!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Somlói galuska

Somlói galuska: kétség kívül az egyik leghíresebb desszertünknek számít. Magyarország... Tovább

Gulyásleves

Gulyásleves: A gulyás az egyik leghíresebb magyar ételnek számít, melyet külföldön teljesen... Tovább