hirdetes

5 lépés, hogy felturbózd az immunrendszeredet a koronavírus járvány alatt

VN

Szándékosan nem azt a cikket adtuk a cikknek, hogy „5 lépés, hogy felturbózd az immunrendszeredet a negyedik hullámra”, mert tudjuk, hogy azzal nagyon sok indulatot kiváltottunk volna. Ellentétes nézetek, hangos online viták ide, vagy oda, a tények mellett nem lehet elmenni: a koronavírus nem tűnt el, a járvány még mindig tart, és az egyik legerősebb ütőkártya, ami mindenki zsebében ott lapul az immunrendszer. Erősítsük hát meg 5 egyszerű lépésben! 

Immunrendszer felturbózása

Egyél teljes értékű ételeket

Az egészséges táplálkozásnak mindig is az általános egészségmegőrzés része volt, és ez nincsen máshogyan most sem. A megfelelő táplálkozással nagyon sokat lehet tenni az egészséges életmód elérse érdekében, ugyanis rengeteg értékes tápanyagot, vitamint lehet így a szervezetbe juttatni. Bár a stresszes időszakokban a cukros harapnivalók vonzóbbak, a tápanyagban gazdag ételek most sokkal kifizetődőbbek. Miket egyél? Friss zöldségeket, gyümölcsöket, teljes kiőrlésű gabonákat és egészséges zsírokat! Az immunrendszer hatékonyabb működésének elősegítése érdekében törekedj ezeknek az alapvető vitaminoknak és egészséges ételeknek a kiegyensúlyozott étrendbe való beépítésére. Mutatunk is néhány példát!

  • A -vitaminban gazdag ételek: édesburgonya, tojás, tej és sárgarépa
  • C -vitaminban gazdag ételek: piros és zöld paprika, spenót, narancs és paradicsom
  • hirdetes
  • D -vitaminban gazdag ételek: dúsított teljes kiőrlésű gabonák, lazac és gombák
  • E -vitaminban gazdag ételek: diófélék, sötét leveles zöldek, avokádó és magvak

Hidratálj!

Nemcsak a megfelelő étkezés, hanem a vízfogyasztás, folyadékbevitel is nagyon fontos! Nem titok, hogy a sok víz fogyasztása támogatja az egészséges életmódot. Ügyelj arra, hogy hidratált maradj, igyál ok vizet, illetve teát, kerüld a cukros üdítőket, alkoholt és koffeines italokat. 

Aludj eleget!

Valószínűleg eleget hallottad már, mennyire fontos a megfelelő pihenés a szervezet számára. Az elegendő alvás nemcsak megfiatalítja a szervezetet, de hozzájárulhat a vírusfertőzések elleni küzdelemhez is. A Centers for Disease Control and Prevention (CDC) azt javasolja, hogy a felnőttek törekedjenek arra, hogy legalább hét órát aludjanak éjszakánként.

Mozogj rendszeresen!

A pihenés mellett a rendszeres mozgásra is oda kell figyelni! A testmozgás nemcsak az immunrendszer jobb működését segíti elő, hanem a szorongást is enyhíti. Napi 30-60 percig végezz alacsony vagy közepes intenzitású fizikai aktivitást, ez lehet egy kiadós séta is, vagy jóga, esetleg kerékpározás, ha másra nincsen lehetőség, a korlátozások miatt, bár már rengeteg online edzés is elérhető az interneten. A rendszeres testmozgás fizikai és szellemi lendületet fog adni.

hirdetes

Probiotikumok beépítése is javasolt!

Az étrendben lévő friss gyümölcsök és zöldségek mellett fogyasszon olyan ételeket, amelyek támogatják a bél egészséges baktériumait. A probiotikumok megtalálhatók a joghurtban, valamint az erjesztett ételekben, mint a savanyú káposzta, de mesterséges úton, étrend kiegészítők formájában is be lehet vinni. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Bánáti bazsarózsa

Bánáti bazsarózsa:  nemzeti értékünk. A bánáti bazsarózsa vagy bánsági bazsarózsa... Tovább

Megyeri híd

Megyeri híd: Budapest főhídjainak egyike, sorban a legújabbnak számító.A Megyeri híd... Tovább

Tovább a lexikonra
Belföld Érdekességek Gasztronómia Technológia