hirdetes

Lecserélődik az ikonikus krokodil

vd

Ha azt mondjuk „krokodilos cipő”, valószínűleg mindenkinek egyöntetűen ugyan az a márka fog az eszébe jutni. A híres francia ruházati termékeket gyártó Lacoste, egy igen egyedi húzással rukkolt elő. Úgy döntöttek, hogy lecserélik ikonikusnak számító krokodilos logójukat. A cél azonban igen nemes, megmutatjuk, miért is tesznek így.

Az új Lacoste kampány - eltűnik a krokodil egy időre

Az 1933-ban René Lacoste teniszező által alapított Lacoste márka, mára már hatalmas népszerűségnek örvend. Ikonikus logójukat,  a krokodilt (ami egyébként azért lett a márka logója, mivel René beceneve is ’a krokodil’ volt, tenisz karrierje alatt) bárhol felismerik a világon. A cég mindig törekedett arra, hogy úttörő legyen és termékeikben, kampányaikban mindig igyekezett egyedit alkotni. 

A 85 éves múltra visszatekintő cég most azonban úgy érezte, elérkezett az a pillanat, amikor lecserélik a híres krokodil logót. Thierry Guibert, a cég vezérigazgatója szerint , 80 éven keresztül a Lacoste márka elsődleges célja az volt, hogy maga a stílus legyen a fő vonzerejük. Most azonban kicsit új megközelítést választanak, mivel hiszik, hogy egy világhírű márkának nem csak a vásárlás fontos, hanem hogy felszólaljon és kiálljon olyan elvek mellett, melyekben hisznek és fontosnak tartják etikai, szociális és környezeti témákban egyaránt.


Mielőtt a márkarajongók megijednének, hogy végérvényesen eltűnik a piacról a francia cég már-már legendássá vált krokodilja, értesítjük őket, hogy nem kell kétségbeesni. Mindössze annyi fog történni, hogy a sokak által kedvelt Lacoste krokodil több társat is kap maga mellé.  Méghozzá olyan állatok fognak mostantól a márka logójaként szerepelni, melyeket a kihalás fenyeget, így a márka egy igazán nemes cél érdekében tesz milliókat elérő lépéseket.

hirdetes
A Lacoste útjára indította a ’Save Our Species’ elnevezésre hallgató kampányát, melynek keretén belül márkájuk logójaként olyan állatfajok emblémáját fogják egy ideig használni limitált kiadású teniszpólóikon, melyek a kihalás szélén állnak. Ilyen többek között a kondorkeselyű, a gibbon, a jávai orrszarvú és a szumátrai tigris, melyeket mostantól a cég logójaként fogunk majd látni a megvásárolható pólókon.

(forrás: lacoste.com)

A kampány célja, hogy segítse az IUCN, azaz az International Union for Conservation of Nature (Természetvédelmi Világszövetség) elnevezésű nemzetközi szervezet munkáját. A szervezet fő célja, a világ természeti értékeinek megőrzése, valamint hogy bátorítsa és segítse az ökológiai rendszerek fenntartását, a biodiverzitás (természeti sokszínűség) megőrzését és mértékletes felhasználást érjen el a természet erőforrásainak használatában.
 

Az új Lacoste kampány - eltűnik a krokodil egy időre

A kampány során a Lacoste 10, a kihalás szélén álló állatfaj képét fogja használni limitált kiadású termékein, az ikonikus krokodilos logó mellett. Az állatfajok a következők:


a jávai orrszarvú – 60 db
a vaquita (kaliforniai disznódelfin) – 30 db
a vietnami antilop – 250 db
a kakapó (egy papagájfaj) –  157 db
egy burmai teknősfaj – 40 db

hirdetes
egy madagaszkári lemurfaj – 50 db
cao-vit gibbon – 150 db
kaliforniai kondorkeselyű – 231 db
szumátrai tigris – 350 db
Anegada leguán – 450 db

Azonban a márka nem állt meg ott a gondolatban, hogy a már így is nemes célú kampányt elindítja. A kampányt azzal tették még egyedibbé és különlegesebbé, hogy az egyes állatfajok logójával ellátott pólókból a francia cég pontosan annyi darabot készít, ahány élő példány van az adott kihalás szélén álló állatfajból a világon. Ez számokban, pontosan azt fogja jelenteni, hogy a vaquita logóval ellátott felsőkből 30 db, míg a teknősös logójú pólókból mindösszesen 40 db készül. A Lacoste összesen 1775 db pólók készített, melynek darabja 150 euróba fog kerülni. A korlátozott példányszámban logózott pólókat a Lacoste honlapján lehet megvásárolni. Az eladásokból befolyó összeg teljes egészében a nemzetköz természetvédelemi szervezetnek ajánlják, ezzel is segítve a kihalás szélén lévő állatfajok megmentését és a szervezet állat- és természetvédelemben történő munkáját.
A kezdeményezés hatalmas népszerűségnek örvend a közöségi oldalakon és ennek a cég is nagyon örül, hiszen az állat- és természetvédelem rendkívül fontos szerepet kell, hogy betöltsön mindenki számára.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Horvátország

Horvátország: Horvátország állam Európa délkeleti felén a Balkán-félszigeten.... Tovább

Terror Háza

Terror Háza: Budapest egyik legmegindítóbb múzeuma, melyet évente több százezer magyar és... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Hírek Külföld