hirdetes

Y generáció a munkaerőpiacon: újfajta motiváció és szükségletek, amelyeket cégvezetőként Neked is értened kell!

CsN

Az információs világ gyorsasága és az elmúlt évek viszontagságai Magyarországon is új generációt szült. Az Y generáció pedig mára a munkaerőpiac nagy részét elfoglalja, így meg kell tanulnod cégvezetőként, HR-esként is együtt élni velük – sőt, a sikeres vállalkozás építése céljából „boldoggá tenni” őket!

Y generáció a munkaerő piacon: így kezeld őket cégvezetőként, HR-eskéne

Ha olvasod ezt a cikket, jó úton jársz, hiszen szeretnéd megérteni az Y generációból származó munkatársaid – vagy éppen akár önmagad. És ezzel a mondattal máris elárultam két dolgot erről a csoportról: az Y generáció ugyanis nem tud – nem akar – alkalmazottként gondolkodni, és a fiatalok agilitása, célratörő jelleme pedig gyakran vezetői pozícióig viszi őket.
De mit kell még tudnod az ipszilonokról? Számos jó tulajdonságuk mellett (agilitás, kommunikációs készségek) tudni érdemes erről a generációról, hogy igen öntudatos munkavállalókról beszélünk, akik ha nem elégedettek a körülményekkel, sokkal könnyebben váltanak munkát, mint az előző generációk szülöttei. Éppen ezért nagyon fontos megértened őket, és igényeiket!

Boldoggá tenni az Y generációt… azaz mi kell, hogy lojális munkaerőt faragj a „fiatalságból”?

A fentiek miatt kiemelten fontos, hogy munkavállalóid szeressék, élvezzék munkájukat. Számukra a magánélet és munka egyensúlya, a szabadidő kifejezetten fontos, amelynek fenntartására cégvezetőként is ügyelned kell éppúgy, mint arra, hogy kreativitásukat, proaktív szemléletüket kibontakoztathassák!

hirdetes


A különböző csapatépítő tevékenységek és workshop-ok kiemelten jó lehetőségek erre, hiszen ezeken az eseményeken munka közben is nyithatnak a világ, a vállalat felé. Az ilyen típusú céges rendezvényeknek nem könnyű megfelelő helyszínt találni, hiszen a túlzottan „business” környezet is feszélyezheti az Y generációt – szerencsére azonban a piacon már számos “laza”, “trendi”, és mégis praktikus helyszín található. Ilyenek például a Zsidai Csoport méltán híres éttermei, amelyek karakteres megjelenésükkel biztos, hogy sikert aratnak majd! Érdemes lehet például a céges karácsonyi vacsorát egy ilyen trendi helyszínen tartani. Ismerd meg ezeket a helyeket Te is, kattints ide a részletekért: budapesti rendezvényhelyszínek.

Az új generáció nagy lehetőségei, amivel meg kell tanulnod élni

Az Y generáció a szakértők szerint 10 éven belül uralni fogja a munkaerőpiacot. Ez az apróbb „nehézségeken” felül számos lehetőséggel is kecsegtet. Az új generáció számára a pénzbeli juttatásokkal majdhogynem egyenértékű motiváció, hogy értékteremtő, fontos munkát láthassanak el. Fontos tehát, hogy beosztottjaidra valódi munkatársként tekints, és ezt ők is érezzék – így hamar akár társként segíthetik majd Céged fejlődését! Ha pedig ez sikerült, lendületes hozzáállásukkal, technológiai ismereteikkel és gyors tanulási képességükkel elősegíthetik Céged sikerét

hirdetes


Tudnod kell, hogy az ipszilonok számára a lojalitás egészen mást jelent, mint az előző generációk számára. Ez a generáció már nem csupán a cég belső szervezetét szemléli, de szeretne büszke lenni munkahelyére! Ha meg tudod jeleníteni számukra „A brand”-et, könnyen válhat a „fiatalság”-ból is hűséges munkaerő.

Cégvezetőként, HR-esként tehát kiemelten fontos megismerned, és megértened munkavállalóid viselkedését és motivációit. Ne zárkózz el az újtól, a fejlődéstől, hiszen a siker titka ma már az Y generációban rejlik!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

Utazás Magyarországon

Az utazás fogalma mai értelemben alapvetően egy vagy több személy helyváltoztatását jelenti,... Tovább

Sopron

Sopron Magyarország nyugati csücskében található város, melyet szokás a Hűség Városának... Tovább

Tovább a lexikonra