notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így lehet sikeres a sajtótájékoztató

hirdetes

Tippek egy sikeres sajtótájékoztató megtartásához

c
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Legyen szó akár egy mérföldkő jelentőségű innovációról, vagy egy kisebb közleményről, egy sajtókonferencia megszervezését sosem szabad félvállról venni. Mint bármilyen más nyilvános beszédre, egy sajtótájékoztatóra is alaposan fel kell készülni a siker érdekében. Amennyiben rád esett a választás, hogy megtartsd céged következő ilyen jellegű nyilvános rendezvényét, a következő tippek segíthetnek összeszedettebbé tenni a felkészülési fázist és a lebonyolítást is!

Így lehet sikeres a sajtótájékoztató

1. Válassz egy ideális időpontot és helyszínt a konferenciához

A sajtótájékoztatókat általában reggel és dél között szokás megtartani. A helyszín könnyedén megközelíthető kell legyen, és lehetőség szerint a kommunikálandó üzenetet is ki kell, hogy egészítse. Ha szabadtéri konferenciát szeretnél tartani, akkor ügyelj rá, hogy semmilyen környező tényező ne háborgathassa azt.

 

Keresed a megfelelő sajtótájékoztató helyszínt? A Zsidai Csoport különleges rendezvényhelyszínei között biztosan megtalálod a megfelelőt, hiszen a linkelt oldalon számos különböző stílusú helyszín közül válogathatsz. 

 

2. Gondosan válogasd meg, hogy milyen jelzőkkel illeted márkádat

A márkád jellemzésére használt kifejezések nagyban befolyásolják a közönségben arról kialakuló képet. Az Apple és hasonló cégóriások bemutatóin, gyakran hangzanak el az „innováció” vagy a „következő generáció” kifejezések a termékek és technológiák kapcsán. Tárazz be ilyen erős kifejezésekből, de ne ismételgesd őket minden második mondatodban!

 

3. Válassz ki egy lényeges dolgot, amit szeretnél közönséged irányába kommunikálni

Ez a lényeges dolog szorosan kapcsolódjon márkád identitásához, és legyen hírértékű. Például egy új termék bejelentésekor összpontosíts a termék korábbi verzióival való összehasonlításokra, az új funkciókra, és hogy miként segítheti a fogyasztók munkáját vagy hétköznapjait ez az újdonság.

hirdetes

 

4. Válassz elsődleges beszélőt vagy beszélőket

Érdemes legfeljebb egy vagy két főt kiválasztani, akik előadják majd a konferencia anyagát. Ez segít, hogy a kommunikálandó üzenet ne vesszen el a számos hang és előadási stílus közepette. Mindenképpen válassz tapasztalt szónokokat, akik számára nem ismeretlen céged szektora és akik a konferencia után szívesen adnak interjúkat is. Nem árt egy moderátort is felkérni, aki segít sínen tartani az előadást, és biztosítja, hogy minden a napirend szerint haladjon.

 

5. Építs fel egy történetet, amit előadhatsz a tájékoztatón

Ez lehet akár egy fogyasztó szemszögéből elmondott történet, ami rávilágít arra, hogy a szóban forgó termék vagy szolgáltatás milyen előnyöket kínál. Lehet egy olyan történet is, ami elmeséli, hogy miként változtatta meg valaki életét az, ami (vagy aki) köré a konferencia felépül. Legyen a történet személyes, átérezhető, tömör és tartalmas. A rövid, de erős mondatok nagyon hatásosak lehetnek, ha egy tapasztalt mesélő szájából hangzanak el.

 

6. Készülj fel néhány várható kérdésre

Mintha csak egy nyilvános interjúra készülnél, gondolkodj el azokon a kérdéseken, amelyek felmerülhetnek mondandód során, és amikkel a közönség megcélozhat az előadás végén. Minél felkészültebb vagy, annál kevesebb meglepetés érhet.

 

7. Alkoss olyan válaszokat ezekre a kérdésekre, amik párhuzamban állnak a konferencián kommunikálandó üzenettel

Most, hogy összeszedtél néhány várható kérdést, gyakorold rájuk a válaszadást, ahogyan a tájékoztató fő szövegét is begyakorlod. Ne feledkezz meg az első pontban kigondolt erőteljes szavakról és kifejezésekről sem. Készülj fel továbbá azokra a témákra is, amiket szeretnél elkerülni, és hívd fel a moderátor figyelmét, hogy hogyan kezelje ezeket, ha esetleg felmerülnének.

 

8. Oszd szét a különböző jellegű kérdések megválaszolását a beszélők között

Ha több szónok is részt vesz a tájékoztatón, akkor érdemes megadni, hogy ki mely témákkal kapcsolatos kérdéseket válaszoljon meg. Lehetőség szerint mindenki azt a területet kapja, amihez a legjobban ért. A korábban összeírt lehetséges kérdésekkel gyakorolva szúrópróba szerűen próbáld el a beszélőkkel ezeket a helyzeteket. A kérdések vagy témák elosztásáról a moderátort is tájékoztasd, aki segíthet eldönteni, hogy ki kapja meg a mikrofont egy-egy elhangzott kérdés után.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
164 013
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
164 013
Közösség

Szótár

Nagypéntek

Nagypéntek: A nagypéntek a keresztény kultúrában a húsvét előtti péntek. Ez a húsvét... Tovább

Budapest látnivalói

Budapest fantasztikus és magával ragadó város. Nem véletlenül szerepel évek óta a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 170

Átlagos értékelés: 4.8

Érdekességek