hirdetes

Felfedeztük a legmagányosabb és legkülöncebb Tanúhegyet: Barangolás a Somló hegyen

VN, ZH

Ha szereted a Balatont, akkor ismered a Badacsonyt. Ha többször is jártál már a környéken, tudod, a Szent György-hegy mesés kiránduló hely. Mert bizony, ha a Tanúhegyekről van szó, akkor mindenkinek rögtön a Badacsony jut eszébe, vagy a Szent-György hegy, esetleg a Hegyestű, nagy ritkán a Csobánc, pedig ennél jóval több tagod számol a Tanúhegyek családja. Az egyik legtávolibb, legmagányosabb, leginkább természet közeli és legkülöncebb közülük a Somló-hegy, amiről olyan keveset beszélünk, pedig igazán megérdemel egy kis figyelmet. Mi végre meglátogattuk a Somló-hegyet, és egyáltalán nem bántunk, el is mondjuk, hogy milyen volt! Ha egy igazán jó őszi kirándulást szeretnél, akkor olvasd el beszámolónkat, hogyan és miért érdemes ide jönnöd!

Somló hegy látványosságai

A Somló hegy

A Somló Ajkától nem több, mint 15 kilométerre található. Igazából mi is úgy találtunk rá, hogy szokásunkhoz híven az egyik kedvenc Balaton-felvidéki szállodánkban nyaraltunk, a Kristály Hotelben Ajkán, ami éppen fél úton van a Somló és a Balaton között. Egyszer csak gondoltunk egy merészet, és nem a Balaton felé vettük az irányt, hanem az ellenkező irányba. Nagyon sok jót hallottunk ugyanis a Somlóról, de valahogy mindig inkább a megszokott Balatonhoz ragaszkodtunk, pedig nem kellett volna.

Ha szereted a barátságos, idilli helyeket, a gasztronómiát, a jó borokat, a természetet, és kincseket felfedezni, érdemes még idén eljönnöd ide, mert itt mindez megtalálható. Itt még a járvány idején sem fogsz félni, 1,5 kilóméterre vannak az emberek egymástól… Illetve a szállodát is nagyon ajánljuk, hiszen messze a legjobb árérték arányú szállás a vidéken, modern wellness, kiváló étterem, cukrászda, bowlingpálya, billiárd termmel, és tágas, modern berendezésú kényelmes szobák várnak itt mindenkit, a szemlyzet pedig nagyon kedves, a Somló hegyi látnivalókat is ők ajánlották. Nézzétek meg a szállodát itt: wellness hotel Balaton

A Somló hegy története

Mielőtt jönnek a képek és a beszámoló, érdemes megismerned ennek a csodás helynek a történetét isl A Somló hegy a legmagányosabban álló tanúhegy, ami a Marcal-medence keleti szélén található, 423 méter magasságával áll, messze-messze a többi Tanúhegytől, és várja a kalandorokat, túrázókat. Látni innen persze a Badacsonyt és társait, de csak a kéklő messzeségben.

A BADACSONY A SOMLÓRÓL NÉZVE

Nevét onnan kapta, hogy szinte teljesen som fedte a hegyet, de egy másik kedves történet is kapcsolódik hozzá, nem is olyan régről, ami ha belegondolunk nagyon is fontos, és meghatározó, már csak ezért is érdemes egy túrát tenni itt: 1991-ben Antall József miniszterelnök a Somló csúcsán jelentette be a szovjet megszállás megszűnését, Magyarország visszanyert szuverenitását.

A Somló hegy látnivalói

De most, hogy már annyit beszéltünk a hegy történetéről, különlegességéről, nézzük is, hogy miért is érdemes meglátogatni a Somlót, milyen látnivalók, érdekességek vannak itt. A következő oldalon már mutatjuk is ezeket, illetve néhány képet is a csodaszép vidékről.

Lapozzatok, ha szeretnétek megismerni az egyik legkülönlegesebb Tanúhegyet, csodás fotókat is mutatunk majd!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Londoni 6:3

Londoni 6:3: Ez volt az a mérkőzés, mely meghatározta a magyar futball szerepét az 50-es... Tovább