Budapestről könnyen megközelíthető kirándulóhely - A Pilis-tetőn jártunk télen

MBori

Télen is szükségünk van a mozgásra, de azért túl messzire nem szeretnénk menni, hiszen előre tudjuk, hogy nem órákig tervezünk túrázni az erdőben. Nem szeretnénk több időt utazással tölteni, mint kirándulást, ezért igyekszünk minél közelebbi, és minél könnyebben elérhető kirándulóhelyet keresni. Mindenkinek ajánljuk a Pilis-tetőt, ami egy ideális téli kirándulóhely!

Téli kirándulóhelyként s Pilis-tetőn jártunk

A téli kirándulásnak fontos eleme, hogy hova is megyünk. Érthető módon télen nem a legmesszibb helyeket válasszuk, ezért hoztunk Nektek egy Budapestről könyen megközelíthető túraútvonalat, a Pilis-tetőt.

A Pilis-tetőről

A Pilis-tető Pilisvörösvár közelében található, és 756 méterrel a tengerszint felett helyezkedik el, csúcsán egy kilátóval, amit körbejárva messzire el lehet látni. A kilátót a Pilisi Parkerdő Zrt. építette 2014-ben, és azóta nyitva áll minden ide látogatónak. A belépés ingyenes, és minden nap minden órájában látogatható. A kilátó tetejéről látni lehet a közeli falvakat, Pilisszentkeresztet és Pilisszántót, Dobogó-kőt, és a Budai-hegységet is.

Az elindulás

A Pilis-tető többféleképpen is megközelíthető, ebből egyet mutatunk most be. Pilisszentkeresztről indulva a Vaskapu-szurdok felé érdemes venni az irányt. Itt egy jó darabig a terep egészen könnyű, szinte teljesen egy síkban halad az út. A kisebb dombokon sokan tenyésztenek otthon háziállatokat, és a lovakat gyakran kiengedik ezekre a kisebb bokros mezőkre, hogy a hó alatt, amit találnak, nyugodtan eszegessék.

Vaskapu

A Vaskapu-szurdokban felfelé haladva már nehezebb terepen találjuk magunkat, de cserébe gyönyörű szép tájakkal is találkozunk. A szurdokot megmászva a Vaskapu-sziklánál találjuk magunkat. Ez a szikla a Pilis-tető keleti oldalán található, formájában két diadalívre hasonlító sziklakapu. Csodálatos képeket lehet készíteni alatta. (persze annak, aki nem fél egy sziklakő alámenni)

Pilis-tető

A Vaskaputól tovább haladva érjük el a Pilis-tetőt, és a Boldog Özséb kilátót. A kilátóból gyönyörködhetünk a havas tájban, és megfigyelhetjük a közeli falvakat, illetve az útvonalat, ahol sikerült felkapaszkodnunk a hegytetőre. A Pilis-tető - magasságának köszönhetően – télen gyakran kerül a felhők fölé, vagy időjárástól függően teljesen ködbe borul, ezért érdemes szép időben ellátogatni oda. Erre szerencsére van a hegytetőn egy webkamera, és élőben bármikor meg lehet nézni az Időképen, hogy éppen van-e értelme nekivágni a túrának.

A visszaút

Természetesen a visszaút sem maradhat ki, ezt is szinte bármelyik útvonalon megtehetjük. Ha már fent megnéztük, hogy melyik irányba is induljunk, csak neki kell vágni. Érdemes továbbra is figyelgetni a tájat, hiszen ekkor is gyönyörűségek tárulhatnak elénk, ha kellőképpen odafigyelünk a természet szépségeire.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Nagypéntek

Nagypéntek: A nagypéntek a keresztény kultúrában a húsvét előtti péntek. Ez a húsvét... Tovább

Segesvári csata

Segesvári csata: Segesvár a mai Románia területén található, de az 1800-as években... Tovább