Régen sokat játszottunk ugróiskolát, csakúgy, mint a gumis játékot. Te emlékszel még a szabályra? Ha nem, itt az idő, hogy felevendítsd és hogy bemutathasd az unokáknak!
![Így játszottunk ugróiskolát Ugróiskola](/kep/730x400/109019.jpg)
Nincs olyan gyerek, aki ne tudna rajzolni és hoppkarikázni. Ha nem tudod, mi az, itt az ideje megtanulni!
Rajzolj tíz négyzetet a mellékelt rajz szerint (karcold a földre, krétával a betonra, vagy szalaggal a lakásodra). Minden négyzetnek 40-60 cm-esnek kell lennie egy oldalon, és a négyzeteket 1-10-ig kell számozni. Ezután minden játékos keressen meg egy lapos kavicsot vagy lapkát (a házban használhatsz alátétet vagy labdává alakított zoknit).
Így játszd az ugróiskolát!
A következők szerint a játékosok felváltva dobják és járják körbe az ugróiskolát:
Az első játékos az ugróiskola elé áll, és megpróbálja a kavicsot az egyes számú négyzetbe dobni; ha sikerül, a játékos egyik lábával beugrik, felveszi a kavicsot, egy ugrással megfordul, és a következővel kiugrik az ugróiskolából.
Ismétlések az ugróiskolában
Ismételd meg a folyamatot a második és a harmadik négyzetre, amikor legközelebb rád kerül a sor. A negyedik és az ötödik, valamint a hetedik és a nyolcadik mezőre is ugorj egy szórt ugrással, és fordulj egy szórt ugrással. Ha a játékos elhibázza a dobást vagy az ugrást, akkor "elbukja" az ugróiskolát, így a következő játékosnak lehetősége nyílik a dobásra. Amikor ismét dobásra kerül a sor, először abba a kockába kell dobnia, amelyikből leesett.
Amikor valaki befejezte az iskolát, azaz elérte az ugróiskola mind a tíz négyzetét, visszatér a dobóhelyzetbe, hátat fordít az ugróiskolának, és hátrafelé dobja a kavicsot. Ha az eltalálja az egyik négyzetet, akkor azt a négyzetet "elfoglalta"; jelölje meg (pl. rajzoljon egy kört vagy hagyjon ott egy kavicsot stb.), és a játék hátralévő részében át kell ugrania azt a négyzetet, átugorva azt.
Ha egy játékos, aki lefoglalt egy mezőt, elhagyja az ugróiskolát, visszaszerezheti azt. Ha a visszafelé dobott kavics az ugróiskolán kívül landol, a dobás sikertelennek minősül, és a játékos nem próbálkozhat újra. Ha több játékos van, a játékot lehet nehezíteni úgy, hogy addig játszunk, amíg az utolsó négyzetet is elfoglalja egy játékos, vagy lehet versenyben játszani, ahol az a játékos nyer, aki a legtöbb négyzetet foglalja el.
Ezért érdemes még minig játszani az ugróiskolát
Az ugróiskola egy szórakoztató játék, amelyet társakkal vagy egyedül játszhatsz, és amely segít fejleszteni a logikus, stratégiai gondolkodást, a térbeli tájékozódást, az irányérzéket és az egyensúlyt.