hirdetes

Y generáció a munkaerőpiacon: újfajta motiváció és szükségletek, amelyeket cégvezetőként Neked is értened kell!

CsN

Az információs világ gyorsasága és az elmúlt évek viszontagságai Magyarországon is új generációt szült. Az Y generáció pedig mára a munkaerőpiac nagy részét elfoglalja, így meg kell tanulnod cégvezetőként, HR-esként is együtt élni velük – sőt, a sikeres vállalkozás építése céljából „boldoggá tenni” őket!

Y generáció a munkaerő piacon: így kezeld őket cégvezetőként, HR-eskéne

Ha olvasod ezt a cikket, jó úton jársz, hiszen szeretnéd megérteni az Y generációból származó munkatársaid – vagy éppen akár önmagad. És ezzel a mondattal máris elárultam két dolgot erről a csoportról: az Y generáció ugyanis nem tud – nem akar – alkalmazottként gondolkodni, és a fiatalok agilitása, célratörő jelleme pedig gyakran vezetői pozícióig viszi őket.
De mit kell még tudnod az ipszilonokról? Számos jó tulajdonságuk mellett (agilitás, kommunikációs készségek) tudni érdemes erről a generációról, hogy igen öntudatos munkavállalókról beszélünk, akik ha nem elégedettek a körülményekkel, sokkal könnyebben váltanak munkát, mint az előző generációk szülöttei. Éppen ezért nagyon fontos megértened őket, és igényeiket!

Boldoggá tenni az Y generációt… azaz mi kell, hogy lojális munkaerőt faragj a „fiatalságból”?

A fentiek miatt kiemelten fontos, hogy munkavállalóid szeressék, élvezzék munkájukat. Számukra a magánélet és munka egyensúlya, a szabadidő kifejezetten fontos, amelynek fenntartására cégvezetőként is ügyelned kell éppúgy, mint arra, hogy kreativitásukat, proaktív szemléletüket kibontakoztathassák!

hirdetes


A különböző csapatépítő tevékenységek és workshop-ok kiemelten jó lehetőségek erre, hiszen ezeken az eseményeken munka közben is nyithatnak a világ, a vállalat felé. Az ilyen típusú céges rendezvényeknek nem könnyű megfelelő helyszínt találni, hiszen a túlzottan „business” környezet is feszélyezheti az Y generációt – szerencsére azonban a piacon már számos “laza”, “trendi”, és mégis praktikus helyszín található. Ilyenek például a Zsidai Csoport méltán híres éttermei, amelyek karakteres megjelenésükkel biztos, hogy sikert aratnak majd! Érdemes lehet például a céges karácsonyi vacsorát egy ilyen trendi helyszínen tartani. Ismerd meg ezeket a helyeket Te is, kattints ide a részletekért: budapesti rendezvényhelyszínek.

Az új generáció nagy lehetőségei, amivel meg kell tanulnod élni

Az Y generáció a szakértők szerint 10 éven belül uralni fogja a munkaerőpiacot. Ez az apróbb „nehézségeken” felül számos lehetőséggel is kecsegtet. Az új generáció számára a pénzbeli juttatásokkal majdhogynem egyenértékű motiváció, hogy értékteremtő, fontos munkát láthassanak el. Fontos tehát, hogy beosztottjaidra valódi munkatársként tekints, és ezt ők is érezzék – így hamar akár társként segíthetik majd Céged fejlődését! Ha pedig ez sikerült, lendületes hozzáállásukkal, technológiai ismereteikkel és gyors tanulási képességükkel elősegíthetik Céged sikerét

hirdetes


Tudnod kell, hogy az ipszilonok számára a lojalitás egészen mást jelent, mint az előző generációk számára. Ez a generáció már nem csupán a cég belső szervezetét szemléli, de szeretne büszke lenni munkahelyére! Ha meg tudod jeleníteni számukra „A brand”-et, könnyen válhat a „fiatalság”-ból is hűséges munkaerő.

Cégvezetőként, HR-esként tehát kiemelten fontos megismerned, és megértened munkavállalóid viselkedését és motivációit. Ne zárkózz el az újtól, a fejlődéstől, hiszen a siker titka ma már az Y generációban rejlik!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

Nyugat folyóirat

Nyugat folyóirat: A Nyugat a 20. századi magyar irodalom meghatározó folyóirata volt. Először... Tovább

Eötvös Loránd

Eötvös Loránd: Báró vásárosnaményi Eötvös Loránd Ágoston magyar fizikus, politikus,... Tovább

Tovább a lexikonra