Csodabogyó tanösvény a Villányi-hegységben

ZH
Tenkes-hegyi tanösvény

Mi mindent rejt a Csodabogyó Tanösvény?

Amennyiben a régi kiindulási pontot vesszük figyelembe, tehát a Máriagyűdről indítanánk túránkat, akkor először is a Máriagyűdi Boldogasszony-kegytemplomot kell megkeresnünk. A templom hazánk legjelentősebb zarándokhelyeként ismert, így érdemes egy pillantást vetnünk a belső építészetére is, nem csak kívülről csodálhatjuk meg.

Ha a templomot megtaláltuk akkor innen a sárga jelzést kell követnünk, amelyen megjelenik a csodabogyó rajza is. Könnyű megismerni, hiszen a jelzéssel ellátott facölöpök végig kísérik a tanösvény útvonalát. Az első állomás a Tenkes-hegyi kilátóhoz vezet, amelyről letekintve páratlan panorámában lehet részünk a vidék tájaira.

#

Aki magasabbról is szeretné kémlelni a kilátást annak mindenképp érdemesebb magasabbra is merészkednie. A kilátótól rövid sétára eljutunk a Pyber-kunyhóig, ahol kipihenhetjük eddigi fáradalmainkat a túra során. A kunyhó körül asztalok és padok helyezkednek el, így tarthatunk itt egy kis pikniket is.

A kis ebédszünetünk után tovább haladva elérkezhetünk a tanösvény utolsó állomásához, a fedett pihenőhöz. Itt is gyönyörködhetünk a kilátásban, akár a pihenőből akár az ösvényről, de utunk innen már csak lefelé vezet.
A körtúra lényege, hogy ugyanoda fogunk megérkezni, ahonnan kiindultunk, így végpontként is a Máriagyűdi Boldogasszony Templomhoz kell megérkeznünk.

A túraútvonal ajánlott mindazok számára, akik szeretnének egy kis kikapcsolódásban részt venni, de nem szeretnének egésznapos, hosszú és nehéz túrákon részt venni. A panoráma innen is csodálatos, bár érdemes több túraútvonalat is felfedezni a környéken, hiszen a Villányi-hegység számtalan természeti csodával lephet meg bennünket. Jó választás lehet ez a túra azok számára, akik előző nap pincetúrát tartottak a Villányi-borvidék valamely pincesorán és szeretnének egy nem megerőltető, ám aktív pihenésben részt venni.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Gömböc

Gömböc: az egyik leghíresebb újkori magyar találmány. A gömböc egy különleges matematikai... Tovább

Uránia Nemzeti Filmszínház

Uránia Nemzeti Filmszínház: Az Uránia Nemzeti Filmszínház egy mozi Budapest VIII.... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Európa Kirándulás Magyar Magyarország Programajánló Szórakozás Utazás