hirdetes

Ennek a Forma-1-es pilótának Lada volt az első autója, és imádta!

VN

Kimi Räikkönen, a finn autóversenyző, az immáron visszavonult Forma-1-es pilóta mindig is különös alakja volt a száguldó cirkusznak. Talán azért, mert ő volt az egyetlen olyan versenyző, akit még akkor sem utált senki, ha éppen nem neki szurkolt. Még azon sem nagyon tudunk meglepődni, hogy egy Lada volt az első autója.

Kimi Räikkönen Lada első autó

Tényleg egy Lada volt Räikkönen első autója?

Sokunknak volt a Lada az első autója, hiszen annak idején a Lada igazi népautónak számított, a magyar utakon is sok „száguldozott” itt belőlük. Apropó, te tudod mi volt a Lada sikerének legeslegnagyobb titka? Ebben a cikkben írtunk róla! De térjünk is vissza az igazi sztárpilótához, aki tényleg megelégedett egy Ladával annak idején? Igen, hiszen ő is ugyanolyan ember, mint mi. A siker azóta sem szállt a fejébe, de valószínűleg már ő sem Ladával szántja az utakat, ahogyan egyébként mi sem. 

„Igen, az első autóm egy Lada volt! Ha jól emlékszem, 1998-ban szereztem meg a jogosítványt, de körülbelül tízéves voltam, amikor először vezettem autót. Történetesen egy Ladát, mert rengeteg ilyen autó volt a családunkban. A célra abszolút megfelelt, elvitt bennünket oda, ahová menni akartunk, ráadásul mondhatom, hogy golyóbiztos kis járgány volt, soha nem hibásodott meg” – árulta el Kimi Räikkönen még egy korábbi interjúban, amiből a magyarnemzet.hu közölt egy részletet.  
hirdetes

És azt tudod miért éppen Lada a Lada, miért kapta ezt a nevet! Itt van egy érdekes magyarázat!

Kimi Räikkönen a Ladának köszönheti a titkát?

hirdetes

Ami azt illeti, egészen jól meg tanult rajta vezetni, nem igaz? Szóval miért is ne köszönhetné a Ladának eme eredményeket? Számos futamgyőzelme mellett még egy világbajnoki trófeát is sikerült megkaparintania, méghozzá a legendás olasz istálló, a Ferrari színeiben. Csupán egy ponttal biztosította be a bajnoki címet legközelebbi riválisa előtt, így győzelme még figyelemreméltóbb. Räikkönen világbajnoki győzelmével megszilárdította generációja egyik legtehetségesebb versenyzője státuszát. Másik nagy eredménye, amikor a 2018-as Olasz Nagydíjon a Scuderia Ferrari csapatánál Räikkönen az addigi leggyorsabb kört futotta a Forma-1-ben. A kört elképesztő, 263,587 km/h-s (163,785 mph) átlagsebességgel teljesítette, ami megmutatta kivételes sebességét és ügyességét a versenypályán. Sőt Räikkönen rekorder a leggyorsabb körök száma tekintetében….ugye, a Ladával is gyorsan lehetett menni! Kivételes sebességével és következetességével Raikkönen jelenleg a Forma-1 történetének leggyorsabb köreinek rekordja.

Mi is imádtuk ám a Ladát, nem igaz? Nézz róla nosztalgikus képeket, lapozd végig a galériánkat! 

Forrás
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Kodály-módszer

Kodály-módszer: A Kodály-módszer egy zenepedagógiai koncepció, ami Kodály Zoltán... Tovább

Bajor Imre

Bajor Imre: Bajor Imre magyar színész, humorista. 1957 március 9-én született Budapesten.... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Hírek Retró Sport Történelem Utazás
X
Kövess minket facebookon!