notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Új lendületet vehet a magyar e-kereskedelem

hirdetes

Új lendületet vehet a magyar e-kereskedelem

B. Á.
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Továbbra is kiváló formában van a hazai online piac. A webáruházak a tavalyi évben mintegy 425 milliárdos árbevételt értek el, de a növekedés nem áll meg; a 2019-es esztendőre nagyjából 16 százalékos növekedést diagnosztizálhatunk.

Új lendületet vehet a magyar e-kereskedelem

A hazai e-kereskedelem valós eredményeiről persze megoszlanak a vélemények, sokszor a szakma is máshogyan tekint az statisztikákra. De mi a valóság, hogyan értékelhetjük ezeket a számokat?

 

Az egyik budapesti ügynökség e-commerce szakértője szerint komplex képet kell látnunk az e-kereskedelemmel kapcsolatban. Tény, hogy a hazai szektor gyorsabban növekszik a kontinens átlagánál, ahogy a közép-kelet-európai régió országaira általában jellemző…Magyarország tehát e tekintetben stabilan zárkózik fel a fejlettebb e-kereskedelemmel rendelkező országokhoz, a szakértő szerint azonban az összehasonlítás önmagában téves következtetésekhez vezet… 

 

Az európai kontinens e-kereskedelemre tulajdonképpen két részre szakadt; az egyik oldalon foglal helyet az Egyesült Királyság, Franciaország és Németország, egyenként is sok tízmilliós lakossággal, ebből adódóan olyan bevétellel, amit Svédország, Norvégia vagy épp Belgium aligha érhet utol. A másik oldalon foglal helyet mindenki más, jellemzően alacsony népességszámmal, kisebb gazdasági potenciállal és visszafogottabb e-kereskedelmi kultúrával. A kifejezetten erős e-kereskedelmi teljesítménnyel rendelkező Benelux-államok bevételi volumenjei sem hasonlíthatók a top3 eredményihez.

hirdetes

 

Visszatérve a magyar piachoz, a kép igencsak vegyes; lényegesen gyorsabban növekszünk a kontinens átlagánál, de még így sem értük el az évi 500 milliárdos bevételt. Mindeközben egyre nagyobb szakadék keletkezik a versenyképes webáruházak és a piac kis szereplői között. Úgy tűnik, mintha „közepes” webáruházból könnyebb lenne nagyot csinálni, mint kicsiből közepest. A nagy szereplők azonban nem tétlenkednek. 

 

A Gazdasági Versenyhivatal nemrégiben bólintott rá a eMAG magyarországi vállalatának, illetve az Extreme Digital házasságára. Ezzel a lépéssel a piac két legnagyobb szereplője egyesül. A hazai e-kereskedők felismerték, hogy csakis együttes piacvédelemmel képesek fellépni az Amazon, az Alibaba, az eBay és a Wish hódítása ellen. 

 

A piacvédelemre fókuszáló lépések korántsem egyediek Európában. A legfejlettebb e-kereskedelemmel rendelkező nyugat-európai országokban és a feltörekvő közép-kelet-európai régióban is számos példát láthatunk. Nemrégiben a német Real.de, a francia CDiscount, az olasz ePrice és a román eMAG jelentette be, hogy közös platformot épít a piacok védelme érdekében.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
173 044
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
173 044
Közösség

Szótár

Pest megye

Magyarország 19 megyéjének egyike, mely az ország közepén található. Benne található... Tovább

Gyimesi racka

Gyimesi racka: A gyimesi racka juh a hegyvidéki racka juhok legtipikusabb képviselője. Erdélyben... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

Érdekességek