SEO 2020 második felében – Milyen lehetőségeket kínál a koronavírus?

hirdetes

SEO 2020 második felében – Milyen lehetőségeket kínál a koronavírus?

Máté Balázs, ONLINE MARKETING TANÁCSADÓ

2020 elején még senki sem gondolta volna, hogy néhány rövid hónap alatt minden a feje tetejére áll majd. Az év még javában az olyan trendekre készültünk, mint a hangalapú keresés, vagy a TikTok, de senkinek sem volt olyan flexibilis marketing naptára, ami készen állt volna a koronavírusra.
 

SEO 2020 második felében – Milyen lehetőségeket kínál a koronavírus?

Egyes cégeknek teljesen le kellett térniük tervezett útvonalukról, hogy megmeneküljenek a csődtől, míg mások a mai napig próbálnak rájönni, hogy milyen új termékeket és szolgáltatásokat kínáljanak egyre stresszesebb ügyfeleiknek. A távmunka kihívásai, a munkanélküliség és a kilátástalan jövő mind súlyosan befolyásolják a vásárlók gondolkodásmódját és viselkedését.

Persze vannak olyanok is, akik számára ezek a kihívások új lehetőségeket kínálnak. Míg egyes vállalatok a régi, időigényes módszereikkel próbálnak érvényesülni és döntéseket hozni az új környezetben, addig a naprakész, mozgékony cégek minden eshetőséget megragadnak, hogy előbbre jussanak.

Nem meglepő, hogy ebben az új környezetben megnőtt az évek óta stagnáló SEO iránti érdeklődés is. A cégek szeretnének minél több lehetséges ügyfelük előtt megjelenni, és a SEO pontosan ezt kínálja nekik!

Az alábbiakban néhány olyan SEO-val kapcsolatos trendet és tippet olvashatsz, amelyek 2020 második felében is segítenek majd versenyben maradni.

1. Ügyfélközpontú marketing – Értelmezd újra legfontosabb piacaidat

A vírushelyzet előtt a fogyócikkek vásárlása túlnyomórészt az üzletekben történt, habár egyre többen adták le rendeléseiket online körülmények között. Az elmúlt hónapokban azonban a marketingesek többsége igyekezett rohamléptekkel átállni az e-kereskedelemre, illetve az olyan hibrid modellekre, mint a „vásárolj online, gyere érte személyesen”. Sok cég már érintkezésmentes szállítást is kínál.

Külön problémába ütköznek azok, akik ruhákat szeretnének vásárolni maguknak. Ruhaboltba menni messze nem olyan nagy élvezet manapság, mint fél évvel ez előtt, hiszen a távolságtartás, a maszkviselés és egyéb intézkedések mind megnehezítik a vásárlók munkáját.

Sok helyen még öltözőfülkék sincsenek, vagy nem lehet használni őket. Az online ruhavásárlásnak persze megvan az a kockázata, hogy az ember olyasmit rendel, ami nem jó rá. Viszont most, hogy a ruhaboltok sem a legcsalogatóbb helyek, egyre többen szállíttatják ki maguknak a különböző árucikkeket, hiszen egyébként is csak otthon tudják felpróbálni őket.

Ha mindez nem lenne elég, sok fizikai üzletben új, extra feladatok is hárulnak a dolgozókra, akiknek oda kell figyelniük a helységek fokozott tisztán tartására, rendszeres fertőtlenítésére, illetve a különböző biztonsági berendezések felszerelésére és karbantartására is. Mindez persze plusz költségeket is jelent a vállalatok számára.

A cégeknek tehát egy teljesen új szemszögből kell újragondolniuk működésük összes ágát.

A keresési statisztikák sokat segíthetnek az átformálódó piac navigálásában. Mára bőven bebizonyosodott, hogy a koronavírus okozta változások és megszorítások nem hetekig, hanem hosszú hónapokig tartanak majd, ezért fontos, hogy tudd, mi zajlik épp, hogy időben reagálhass a legújabb változásokra.

2. A versenyelőny megőrzése – Ismerd saját szektorod trendjeit

Egyes kutatások szerint a koronavírus hasonlóképpen hatott a különféle szektorok vásárlói viselkedésére. A különböző szektorokat négy nagy csoportra oszthatjuk az alapján, hogy miként reagálnak a koronavírus hatásaira: visszalendülőkre, gyorsulókra, felépülőkre és stabilizálódókra.

A ruhakereskedők, a kismama- és babatermékekkel foglalkozók, a szépségápolási márkák és az adatközpontok voltak az első visszalendülők. Ezeket a szektorokat is pofonként érte a COVID-19, azonban mivel az embereknek továbbra is szükségük volt az ilyen jellegű termékekre és szolgáltatásokra, viszonylag hamar sikerült visszapattanniuk a „megszokott” kerékvágásba. Sokat segítettek továbbá az olyan berendezkedések, mint az online vásárlás, illetve a személyes átvétel.

hirdetes

Voltak olyan szektorok is, amik épp a vírus beállta után húztak bele. Ide tartozik többek között a marketing, a kertépítészet és a kisállat-örökbefogadás is. Tekintve hogy szinte minden közösségi rendezvényt eltöröltek, az embereknek több társaságra volt szükségük, ezért többen is egy új házi kedvenchez fordultak pótlás gyanánt. Vannak továbbá olyanok is, akik otthonuk szépítésével töltötték (vagy töltik továbbra is) extra szabadidejüket.

A stabilizálódó szektorok közé sorolhatjuk a fogyasztói elektronikát, a játékokat, az élelmiszereket és a telemedicinát is, amelyek mind népszerűbbé váltak a járvány kezdete után. Az emberek kezdik elfogadni, hogy ez az egész nem egy rövid leforgású dolog lesz, és az ilyenkor előtérbe kerülő, stabilizálódó szektoroknak saját erősségeikre kell támaszkodniuk, hogy kitűnjenek a sorból.

Nem minden szektor volt ilyen szerencsés, és egyes iparágak olyan súlyos károkat szenvedtek, hogy akár évekbe is beletelik majd, míg kilábalnak ezekből. Ilyenek például a légitársaságok, a szállodák, a rendezvényhelyszínek illetve az ezekhez kapcsolódó szolgáltatók és gyártók.

Bármelyik szektorokat is képviseled cégeddel, fontos, hogy tudd, mi érdekli most az embereket és mikre keresnek rá az interneten. Ezekre a témákra kell optimalizálnod tartalmaidat: áruátvétel az üzletekben, érintésmentes házhoz szállítás, és így tovább.

Nézz utána ezeknek, és készíts új tartalmakat hozzájuk, illetve ne felejtsd el frissíteni vállalatod webhelyét, Google Cégem adatlapját és közösségi profiljait.

hirdetes

3. Optimalizálás élményekre – Gondold át vásárlóid tartalomigényeit

A COVID-19 gyökeresen megváltoztatta a digitális közeg helyzetét. Lényegesen többen rendelnek online, de a pénzügyi bizonytalanságnak köszönhetően jelentősen csökkent az önkényes vásárlások száma és értéke is. Az emberek továbbá igyekeznek otthonukhoz minél közelebb vásárolni, hogy minél kevesebbszer kelljen távolabbi üzletekbe utazniuk. A vírus folyamatos terjedése és a vásárlói elégedettség mind drasztikus változásokat okoztak a fogyasztói viselkedésben, és ezek a változások még sokáig folytatódnak majd.

Ami a vírus keresési szokásokra gyakorolt hatását illeti, az emberek éppen olyan mértékben kutatják az információkat, mint korábban bármikor. Megfigyelhettük azonban, hogy a koronavírus árnyékában megnőtt az igény a minőségi információkra. Ez nem meglepő, elvégre az emberek egyre inkább tisztában vannak vele, hogy mennyire veszélyesek is lehetnek a téves, hamis információk, amelyek az interneten úgy terjednek, akár egy vírus.

Ha tehát koronavírussal kapcsolatos, vagy bármilyen egészségügyi témában osztasz meg információkat, akkor nagyon fontos, hogy hiteles, jó hírű, minőségi forrásokat jelölj meg tartalmaidban. Mind az olvasók, mind a Google számára egyértelművé kell tenned, hogy céged igyekszik megbízható, biztonságos tartalmakat kínálni az online keresők számára.

A személyre szabás szintén fontosabbá vált, mint valaha. A dinamikus tartalmak segíthetnek a vásárlók szándékaihoz igazodni, miközben azok épp a webhelyeden próbálnak megoldást találni problémáikra.

4. Igazodás a keresőtalálati oldalakhoz – Maradj naprakész a legújabb keresőfrissítésekkel kapcsolatban

Ha egy igazán egyszerű lehetőséget szeretnél kihasználni a SEO-ban, akkor figyelj arra, hogy mit követelnek meg a keresőmotorok, és próbáld megadni azt nekik. A legújabb frissítések és funkciók rengeteget elárulnak arról, hogy hogyan optimalizáld tartalmaidat.

Ott vannak például az úgynevezett entitások, amikből nem nehéz kitalálni, hogy mit szeretne látni a Google. A keresőóriás igyekszik értelmezni, hogy a különböző entitások miként kapcsolódnak egymáshoz. A Google a RankBrain segítségével dönti el, hogy ezen kapcsolatokban mekkora szerepet játszik egy-egy jel. A Google rangsoroló algoritmusa folyamatosan egyre összetettebbé válik, de ez persze nem újdonság senkinek. Azonban még mindig a marketingesek feladata megmutatni a keresőmotoroknak, hogy miért jobbak az ő tartalmaik egy-egy keresésre, mint a többieké.

Többféleképpen is „éreztetheted” a Google-lal, hogy oldalaid illetve céged, mint entitások miként kapcsolódnak célközönséged kereséseihez, de ezek sem számítanak újdonságnak:

  • Hivatkozz hiteles, megbízható forrásokra, és add hozzá saját szakértelmedet is a tartalomhoz, hogy mások is hivatkozzanak rád, mint minőségi forrás.
  • Írj minőségi tartalmakat.
  • Használj strukturált adatokat (erről itt írtunk) (pl. Schema)
  • Optimalizáld képeidet az elérhetőség érdekében, és hogy a keresőmotorok is megérthessék ezek tartalmát.

A mobilhasználat továbbra is az élen jár, és a lakosság jó része manapság már csak mobilról használja az internetet. Kétségtelen, hogy 2020 második felében, és az elkövetkezendő években egyre mobilcentrikusabb marketingmegoldásokra lesz szükség. A mobilra már nem alternatívaként, hanem sok esetben elsődleges eszközként kell tekinteni.

Persze nem szabad megfeledkezni a hangalapú keresésről sem, habár a nagyobb hangos asszisztensek még mindig nem támogatják a magyar nyelvet. Ettől függetlenül érdemes felkészülni azokra az időkre, amikor a felhasználók egyre kevesebbet használják majd a kezüket a keresésekhez.

5. Az M.I. segédek kora – Használd ki a technológiát

Számos cég már most többféle mesterséges intelligenciával (M.I.) működő eszközt alkalmaz, és még mindig rendszeresen jelennek meg új módszerek a technológia alkalmazására. A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a SEO szakemberek számára, hogy több információt gyűjtsenek, és ezek alapján pontosabb döntéseket hozhassanak ügyfeleik igényeinek kielégítésére.

A tartalmak optimalizálása, a versenyelemzés, a keresőtalálati oldalak tanulmányozása, a kulcsszókutatás és a SEO további elemei is hatékonyabbak az M.I. segítségével. A SEO-val foglalkozó cégeknek olyan megoldásokat kell találniuk, amelyek átvállalják magukra a munka monotonabb részét, lehetővé téve ezzel a szakemberek számára, hogy a kreatív feladatokra összpontosíthassanak. A mesterséges intelligencia célja nem helyettesíteni az embereket, hanem elősegíteni, hatékonyabbá tenni azok munkáját. Ez a segítség általában több adatot és pontosabb rálátást jelent.

A SEO számos cég menekülőútja lesz a koronavírusból. Legyen szó e-kereskedelemről, az üzletben történő átvételről, a helyi cégek felfedezéséről vagy épp az érintésmentes házhoz szállításról, az emberek a keresőmotorokhoz fordulnak majd, ha információra van szükségük vásárlói döntéseikhez. Miközben világszerte milliók igyekeznek otthon maradni, egyre nő az igény a minőségi tartalmakra is. Kétségtelen, hogy a koronavírus még sokáig diktálja majd a vásárlók viselkedését.


 

Ha még többet szeretnél megtudni a keresőoptimalizálásról, kattints ide: MI az a SEO?

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Labdarúgás

Labdarúgás: a világ egyik, ha nem a legnépszerűbb játéka. Angliából ered, de gyorsan,... Tovább

Magyar nóta

Magyar nóta: A magyar nóta egyéni szerzőktől származó újkori lírai dal, melyben nép- és... Tovább

Tovább a lexikonra
Hírek
X
Kövess minket facebookon!