Minden idők legrosszabb autója lett volna a Trabant? Pedig mi, hogy imádtuk!

hirdetes

Minden idők legrosszabb autója lett volna a Trabant? Pedig mi, hogy imádtuk!

VN

Mennyi kedves emlék, mennyi kalandos utazás, szerintem ember legyen a talpán, akinek nincsen valamilyen, a Trabanthoz kötődő emléke, kinek rossz, kinek azért kicsit jobb, valakinek meg mondhatni már egészen boldog. Nekem személy szerint az egyik legmélyebben nyomot hagyó, hogy bezártuk a kulcsot egy családi kirándulás alkalmával, ekkor ugyanis még nem csipogó volt, meg hasonló modern technika, komoly fejfájást okozott kivarázsolni, de természetesen happy enddel záródott az ügy. Éppen ezért kikérem magamnak, hogy az egyik külföldi lap a világ legrosszabb autójaként tartja számon, de jobban beleásva magam a témába, lehet, hogy tényleg az volt?

Mindent a Trabantról

A Trabant

A Trabant sokak számára a nagybetűs autó, számomra a gyerekkorom autója, sokaknak pedig az első autójuk. A Trabant egy keletnémet gépkocsitípus, amelyet a német VEB Sachsenring gyártott. Az első Trabant 1957. november 7-én gurult le a futószalagról, a legelterjedtebb autó volt Kelet-Németországban, és a többi szocialista országba is exportáltak belőle. Neve az akkoriban fellőtt első szovjet műhold, a Szputnyik–1 német megfelelőjéből származik, mintegy tiszteletből. Megannyi sorozat, típus legördült Trabantból anno, kudarcát főként a szocializmus bukásának számlájára írhatjuk, azt hiszem, de azért még mindig lehet Trabanttal találkozni az utcán, sőt néhol igazi kincsként kiállítják, olyanok is vannak, akik gyűjtik őket. De akkor hogyan is lehetne a világ legrosszabb autója?

hirdetes

A Trabant a legrosszabb autó?

„A Trabant füstje olyan volt, mint egy iraki olajtűz, és egy éves fizetésbe került. A Trabantot azok szerették, akiknek nem kellett vezetni” - írj a forrás. Az igazat megvallva, tényleg soha nem vezettem trabantot, és gondolom valamivel nagyobb kihívás lehetett, mint a szervokormányt tekergetni, és hagyni, hogy váltson sebességet az automata. De azért kitérnek arra is, hogy voltak bizony irigylésre méltó tulajdonságai, még ha nem is olyan sok, külön kiemelik a korszakban egyedülálló test kialakítást, valamint azt, hogy elsőkerék meghajtású volt. Hibája azonban sajnos ennél kicsivel több volt. De akkor mi volt vele a baj? Lapozz a következő oldalra, hogy megtudd! Még egy igazi nosztalgikus képösszállítással is készülünk, ne hagyjátok ki!

hirdetes
 

Forrás: Fotó: Fortepan

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Lángos

Lángos: a nyár slágere, mely nem csak a meleg évszakban számít ínycsiklandozónak. Az egyik... Tovább

Ady Endre

Ady Endre: teljes nevén diósadi Ady András Endre a huszadik század egyik legjelentősebb magyar... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Magyar történelem Magyarország Retró Történelem