Műanyag hulladékból készült a világ első újrahasznosított kerékpárútja

Műanyag hulladékból készült a világ első újrahasznosított kerékpárútja

Sz.F.
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Kis útszakasz a kerékpárosoknak, de egy nagy utazás kezdete környezettudatosság számára – így tudnánk összefoglalni a világ első, műanyag hulladékból készült kerékpárútját. Talán senkit nem lep meg, hogy az útszakaszt épp Hollandiában készítették és fektették le, hiszen az ország már rég óta híres nyüzsgő kerékpárkultúrájáról, és merész újrahasznosító projektjeiről.

Műanyag hulladékból készült a világ első újrahasznosított kerékpárútja

A 30 méter hosszú kerékpárút-szakasz Zwolle városában található, és durván félmillió műanyag kupak felhasználásával készült. A műanyag út a becslések szerint akár háromszor annyira strapabíró is lehet, mint a hagyományos utak, és nem veszélyeztetik az aszfaltra jellemző repedezések és kátyúk sem. Amennyiben mégis megsérülne, bármikor felszedhető, újrahasznosítható, és újra lefektethető, lényegében bármennyiszer. Az út valójában egy nagyobb projekt, a PlasticRoad első lépése, amelyet egy holland mérnöki cég, a KWS vezet a műanyag csöveket gyártó Wavin, illetve a gáz és olaj óriáscég, a Total segítségével.

 

Zwolle városa Overijssel tartományban fekszik, egy órára Amszterdamtól. A 125 ezer lélekfős település a középkorban jelentős kereskedőváros volt, és szerencsére rengeteg emléket sikerült megőrizniük ebből az időszakból. A város már jó ideje átlagon felüli kerékpár-infrastruktúrával rendelkezik, azonban első sorban nem erről, hanem történelmi emlékeiről, illetve jellegzetes múzeumáról híres, amelynek tetején egy óriási, csillogó tojás fekszik.

hirdetes

 

A Zwolle-ben lefektetett kerékpárút után a következőt előreláthatólag egy Giethoorn nevű faluban helyezik el, valamikor idén novemberben. Ezen út célja az lesz, hogy új funkciókat teszteljenek rajta, állította a PlasticRoad egy bejelentésében. A harmadik műanyag út Rotterdamban várható majd, amely a második világháború során sokat veszített kerékpár-infrastruktúrájából, és a későbbi időszakban egy sokkal nyugatiasabban forgalmas várossá vált – ebből próbálnak újra kiemelkedni.

hirdetes

 

Az első néhány projekt fogadtatásától függően a PlasticRoad azt ígéri, hogy sokkal több műanyag kerékpárutat és egyéb alkalmazást ígér, úgymint parkolókat, vasúti peronokat, és idővel akár autóutakat is.

 

„Az első út nagy lépés egy fenntartható, jövőbiztos, műanyag hulladékból készült út irányába” – meséli Anne Koudstaal és Simon Jorritsma, a KWS két tanácsadója, akik előálltak a PlasticRoad ötletével. „Amikor kidolgoztuk a koncepciót, még nem tudtuk, hogy hogyan építhetnénk egy műanyag utat, de most már tudjuk.” A következő oldalon folytatom! 

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
391 871
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 079 897
Közösség
hirdetes

Szótár

Kossuth híd

Kossuth híd: Ma már nem létező hídról beszélhetünk esetében, azonban a főváros életében... Tovább

Tisza-tó

Az ország harmadik legnagyobb tava. Nem annyira mély, sok helyen lápos. Nagy része a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 178

Átlagos értékelés: 4.8